۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۳۲

امضای توافقنامه ریلی میان ایران، ازبکستان و ترکمنستان

امضای توافقنامه ریلی میان ایران، ازبکستان و ترکمنستان

در پی برگزاری اجلاس 3 جانبه راه آهن های ایران، ازبکستان و ترکمنستان توافق نامه 3 جانبه ای به منظور رشد و شکوفایی صنعت حمل و نقل ریلی، استفاده بهینه از ظرفیت های ریلی و ترانزیتی میان 3 کشور به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به روابط رو به گسترش اقتصادی و رشد روزافزون تقاضا جهت حمل بار از طریق راه آهن و ضرورت توسعه همکاری‌های در زمینه حمل ونقل ریلی به ویژه افزایش حجم حمل و نقل ترانزیت بار در مسیر ازبکستان - ترکمنستان - ایران، به خصوص شرایط تعرفه ای برای تزانزیت پنبه ازبکستان، مذاکراتی میان هیات‌های 3 کشور به ریاست مدیران راه آهن 3 کشور برگزار شد.

این گزارش می افزاید: براساس مفاد این توافق نامه، 3 کشور در اهمیت همکاری های فی مابین در کریدورهای بین المللی عبوری از قلمرو عبوری ایران، ازبکستان و ترکمنستان  و لزوم ایجاد شرایط مناسب برای افزایش حجم محموله های قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان و روسیه از مسیر 3 کشور تاکید کردند.

همچنین در این اجلاس موضوع اعمال تخفیف در خصوص تعرفه حمل پنبه ترانزیتی با استفاده از واگن‌های مسقف مورد بحث و مذاکره قرارگرفت و براساس توافق صورت گرفته راه آهن ایران سقف 30 درصد تخفیف پلکانی و راه آهن ترکمنستان سقف تخفیف 30 درصدی را اعمال خواهند کرد.

براساس توافق صورت گرفته هر 3 کشور به منظور رشد و شکوفایی صنعت حمل و نقل ریلی، استفاده بهینه از ظرفیت های ریلی و ترانزیتی 3 کشور و بررسی مسائل حمل و نقلی، مالی میان 3 راه آهن، نسبت به تشکیل کمیته کاری متشکل از نمایندگان 3 راه آهن و برگزار ی جلسات 3 جانبه به ریاست روسای راه آهن 3 کشور اقدام خواهند کردند.
 

کد خبر 2280394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha