۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۵۰

آخوندی مطرح کرد:

24 هزار هکتار بافت تاریخی در کشور داریم/ تلاش برای بازگشت زندگی به بافت‌های قدیمی

24 هزار هکتار بافت تاریخی در کشور داریم/ تلاش برای بازگشت زندگی به بافت‌های قدیمی

وزیر راه و شهرسازی گفت: 24 هزار هکتار بافت تاریخی در کشور داریم.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، عباس اخوندی بعدازظهر دوشنبه در بازدید از بافت‌های قدیمی استان بوشهر اظهار داشت: بافت‌های قدیمی را در شهرها مختلف کشور داریم و در مجموع در سطح کشور 24 هزار هکتار بافت تاریخی وجود دارد.

وی با بیان اینکه این میزان بافت تاریخی در حدود 400 شهر کشور قرار گرفته است، افزود: در کشور 77 هزار هکتار بافت فرسوده و 55 هزار هکتار سکونت‌گاه غیررسمی داریم.

وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای تبدیل این بافت‌ها به کاربری اصلی آنها خبر داد و بیان داشت: برای احیای بافت‌های قدیمی در شهرهای مختلف تلاش می‌کنیم تا نیازمندی‌های لازم را برای زندگی در این مناطق فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه این مناطق بخشی از بافت شهری خواهند شد، تصریح کرد: یکی از اهداف و برنامه‌های بسیار مهم ما بازگشت زندگی به بافت‌ها است که تلاش می‌کنیم این مهم با حفظ ارزش‌های معماری این مناطق انجام شود.

بازدید از بافت قدیمی شهر بوشهر یکی از برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر یک‌روزه به استان بوشهر بود.

بازدید از مراکز بندری استان بوشهر و همچنین شرکت در نشست شورای اداری استان بوشهر نیز از دیگر برنامه‌هایی است که وزیر راه و شهرسازی در بوشهر دارد.

لازم به ذکر است که معاون اول رئیس جمهور به همراه وزیر نفت و وزیر راه و شهرسازی و تعدادی از مسئولان کشوری صبح امروز وارد عسلویه شدند و پس از بازدید از بخش های مختلف پارس جنوبی به بوشهر سفر کرده‌اند.

کد خبر 2280504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha