۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۴۵

حکیمی:

نبود اشتغال پایدار عامل اصلی مهاجرت روز افزون در رودبار است/ رودبار درگیر آفت ویرانگر مگس زیتون

نبود اشتغال پایدار عامل اصلی مهاجرت روز افزون در رودبار است/ رودبار درگیر آفت ویرانگر مگس زیتون

رودبار – خبرگزاری مهر: نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود اشتغال پایدار عامل اصلی مهاجرت روز افزون جوانان و نوجوانان در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا الله حکیمی عصر دوشنبه در جمع مردم و مسئولان این شهرستان نبود شغل مناسب را یکی از علل اصلی مهاجرت افراد به شهرهای دیگر عنوان کرد و افزود: ایجاد اشتغال مولد موجب کاهش آمار مهاجرت می‌ شود.

وی اظهارداشت: حمایت از سرمایه‌ گذاران از طریق اعطای تسهیلات کم بهره و معافیت های مالیاتی می‌ تواند در حمایت از افراد جویای کار موثر باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد اشتغال مولد یکی از مباحث جدی کارآفرینی است و با سرمایه‌ گذاری و ایجاد شغل مستقیم می‌ توان به رشد اشتغال دست یافت.

وی همچنین به راه ‌های پیشگیری و جلوگیری از مهاجرت افراد از رودبار به شهرها و استان های دیگر اشاره کرد و افزود: در نخستین گام باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار و حفظ شود تا فارغ التحصیلان بتوانند هماهنگی و تناسب لازم میان رشته تحصیلی خود و آموزش های فنی و حرفه‌ ای مورد نیاز کارفرمایان و سرمایه‌گذاران را به وجود آورند و به این ترتیب مانع مهاجرت افراد به دیگر شهرها شوند.

حکیمی ادامه داد: رودبار بیش از هرچیز به درختان زیتون شناخته می شود، متاسفانه مهمترین ویژگی این شهرستان که زمینه ساز اشتغال و کسب و کار بسیاری از مردم منطقه است که درگیر آفت ویرانگر مگس زیتون شده است.

وی تاکید کرد: اشتغال به یقین یکی از بزرگترین دغدغه های جوانان شهرستان رودبار است که اگر زمینه این مهم بطور صحیح فراهم نباشد همگان شاهد مهاجرت روز افزون رودباری ها به شهرها و استان های دیگر خواهند بود.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی با اذعان اینکه جاده های رودبار به ویژه در مناطق کوهستانی نیاز به رسیدگی جدی دارد، افزود: این شهرستان فقط  دارای هزار و 250 کیلومتر راه است.

وی تصریح کرد: از استعداد صنعتی شدن رودبار، منجیل و لوشان می توان برای رونق رشد و توسعه این شهرستان بهره برد.

حکیمی همچنین به ساخت ورزشگاه پنج هزار نفری شهر رستم آباد اشاره کرد یادآورشد: این پروژه از مصوبات سفر هیئت دولت است.

وی بیان داشت: امسال از محل تامین اوراق مشارکت این پروژه تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 2280553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha