۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۵۰

30 میلیارد ریال یارانه شیر به دامداران شهرستان آبیک پرداخت شد

30 میلیارد ریال یارانه شیر به دامداران  شهرستان آبیک پرداخت شد

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک گفت: بیش از 30 میلیارد ریال یارانه شیر به گاوداران این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن لطفی هدف از پرداخت یارانه را، جلوگیری از افزایش قیمت شیر خام پس از حذف ارز مرجع از واردات نهاده‌های تولید مورد نیاز دامداران و جلوگیری از افزایش شیر خام و فرآورده‌های لبنی ذکر کرد.

وی افزود: دولت به ازای خرید یک کیلوگرم شیر خام به قیمت یک هزار و 110 تومان مبلغ 190 تومان هم یارانه به آنها پرداخت می کند که این مانع از افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی برای مصرف ‌کننده می شود.

این مسئول؛ کل میزان شیر تولیدی  دامداری های شیری شهرستان که به کارخانجات مختلف فرستاده می شود بیش از 16 هزار تن در طی یک دوره چهار ماهه آخر سال گذشته بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با استفاده مناسب و بهینه از  فرصت‌ها می توان در راستای ایجاد زمینه‌ و بستر مناسب در جهت تولید بیشتر در این بخش شد تا مصرف‌کنندگان نیز با قیمت مناسب، شیر بهداشتی را تهیه کنند.

برگزاری کارگاه آموزشی هرس و تربیت باغات داربستی انگور در شهرستان البرز

بمنظور آشنایی بهره برداران ، کارگاه آموزشی آشنایی با نحوه هرس و تربیت بوته های انگور بر روی داربست در باغات سنتی شهر شریفیه شهرستان  البرز برگزار شد.

هدف از اجرای این کارگاه آموزشی آشنایی با نحوه هرس ،  هدایت بوته های انگور بر روی سیم ،  داربست و افزایش میزان تولید در واحد سطح است.

با توجه به این که تمامی باغات انگور این شهرستان به روش خزنده هدایت شده اند، با تلاش کارشناسان بخش باغبانی و ترویج، حدود 18 هکتار از این باغات با اعطای تسهیلات و اعتبارات استانی بصورت الگویی به روش داربستی اجرا شد.

کد خبر 2281274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha