۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۰۷

اولین جلسه شورای عالی ورزش استان البرز برگزار شد

اولین جلسه شورای عالی ورزش استان البرز برگزار شد

کرج- خبرگزاری مهر:اولین جلسه شورای عالی ورزش با حضور وزیر ورزش و جوانان در محل استانداری البرز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر:این جلسه با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان ،مهندس طاهری استاندار البرز،کولیوند نماینده البرز در مجلس شورای اسلامی ،رضا گل محمدی مدیر کل ورزش و جوانان و دیگر مسئولان استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رضا گل محمدی به شرایط ورزش در استان البرز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سال های گذشته به دلیل برخی مشکلات از جمله کمبود منابع مالی عملیات اجرایی طرح‌های ورزشی در استان البرز متوقف شده بود که امیدواریم با تلاش و همکاری تمام دستگاه های بتوانیم اقدامات خوبی را در استان به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به کمبود منابع مالی اظهار کرد: کمبود بودجه یک واقعیت انکار ناپذیر است اما اعتقاد دارم که با برنامه ریزی درست، هدفمند و مدیریت صحیح منابع می‌توان از اعتبارات موجود نیز بخوبی استفاده کرد و اقدامات قابل توجهی را در استان انجام داد.

وی تصریح کرد: با توجه به منابع و امکانات موجود و همچنین برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری بین 7 تا 10 پروژه ورزشی در البرز افتتاح خواهد شد

گل محمدی در پایان اظهار داشت: هدف از تشکیل شورای عالی ورزش استان البرز بررسی مشکلات، موانع، راه های توسعه فعالیت های ورزشی و همچنین جلوگیری از انجام فعالیت های موازی در دستگاه های مختلف است که امیدوارم وزیر ورزش و استاندار البرز نگاه ویژه ای به ورزش استان البرز داشته باشند.

                                                 

استان البرز از ظرفیتهای منحصر به فردی در رشته های مختلف ورزشی برخوردار است

مهندس طاهری در ادامه جلسه اظهار داشت: يکي از طرح هاي فرصت هاي برد برد البرز ايجاد 7 دهکده گل و گياه، گردشگري، سلامت، ICT، دهکده نمايشگاهي و سينمايي و دهکده المپيک ورزشی  است.

وی افزود: یکی از عمده طرح های «فرصت هاي بُرد - بُرد البرز» احداث این دهکده المپیک ورزشی است که در آن کلیه زیر ساخت های ورزشی در تمامی رشته ها دیده شده است.

طاهری گفت: احداث این دهکده زمینه ای را فراهم می آورد تا البرز در سال 2024 بتواند میزبانی المپیک ورزشی کشور را داشته باشد.

وي افزود: استان البرز به جهت پتانسيل هايي که در تمامي ابعاد کشاورزي، توريستي- گردشگري و... دارد مستعد براي احداث تمامي اين دهکده ها است.

طاهری گفت: رویکرد تیم استانداری البرز  عملیاتی سازی مدیریت جهادی مد نظر رهبری است.

وی در ادامه برای وزیر ورزش و جوانان فرايند شكل گيري«فرصت هاي بُرد - بُرد البرز» را تشريح كرد و اظهار داشت: از این رو مجموعه استانداري البرز نیز با چنین رويكردی به منظور تحقق شعارهای دولت تدبير و اميد نخستین گام های خود را در  مسير راهبردهاي مقام معظم رهبري برداشته است.

نماینده عالی دولت در استان افزود: در مجموع 2 هزار و 115 نفر در این طرح ثبت نام کردند و حجم سرمايه گذاري هاي اعلام شده ، 15 هزار ميليارد تومان و 49 ميليون متر مربع زمين جهت توسعه استان بوده است.

5 درصد سرمایه گذاران فرصت های بُرد - بُرد در بخش ورزشی سرمایه گذاری می کنند

طاهری در ادامه بیان کرد: استان البرز با توجه به پتانسیل‌های فراوانی که در حوزه  ورزش دارد می‌تواند به  خواستگاه ورزش کشور و پایگاه سمن ها  تبدیل شود.

استان البرز از ظرفیتهای منحصر به فردی در رشته های مختلف ورزشی برخوردار است و در واقع پر جمعیت ترین و پر افتخار ترین استان کشور در زمینه رشته های رزمی است.

استاندار البرز در پایان بیان کرد: استان البرز مهم ترین ظرفیت مورد نیاز را که مردم و جوانان هستند دارد و در واقع حضور اقوام مختلف از کل کشور در این استان فرصتی استثنایی را بوجود آورده است.

                                               

تنها یک پروژه ورزشی در این استان فعال است

در پایان  این مراسم محمود گودری گفت: خوشبختانه در استان البرز شاهد حضور مسئولان ورزشی هستیم که این به توسعه ورزش البرز کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد:میانگین سنی استان البرز را جوانان تشکیل داده اند که برای این است بسیار خوب است و می توان این علاقه مندان را به ورزش تشویق کرد از روزی که کرج استان شد خود به خود ورزشکاران هم درخشش داشتند و باید شرایط برای آنها در سطح استان مهیا باشد.

از نظر امکانات ورزشی استان در سطح پایینی قرار دارد و حتی استان تهران هم با این مشکل مواجه است ولی می توان با برنامه ریزی این مشکل را حل کرد.

باید به سرانه ورزشی البرز نگاه ویژه ای شود البرز استان نو پایی است و نیاز به حمایت دارد و من می خواهم تا تمام شرایط را برای این استان مهیا کنند.

کد خبر 2281347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha