۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۵۵

فردا آغاز فینال لیگ بسکتبال؛

جدال مهرام و پتروشیمی برای گذر از هفت خوان رستم و رسیدن به جام

جدال مهرام و پتروشیمی برای گذر از هفت خوان رستم و رسیدن به جام

فینال شانزدهمین دوره مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از روز پنجشنبه آغاز می‌شود. بنا بر اعلام سازمان لیگ فدراسیون، تیمی که بتواند از هفت دیدار این مرحله به چهار پیروزی دست یابد، صاحب جام قهرمانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرام و پتروشیمی فینالیست‌های این دوره از مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور هستند که به ترتیب با از پیش رو برداشتن دانشگاه آزاد و ذوب‌آهن برای سومین سال متوالی راهی این مرحله از مسابقات شدند.

جدال مهرام و پتروشیمی در فینال لیگ برتر بسکتبال طی دو سال گذشته نتایج متفاوتی در بر داشت. دو سال پیش مهرام در فینال لیگ بسکتبال پتروشیمی را شکست داد و بدون باخت و البته برای پنجمین سال متوالی قهرمان این رقابت‌ها شد. مهرام که از حیث تعداد قهرمانی با 5 قهرمانی متوالی صدرنشینی دیگر قهرمانان لیگ بسکتبال است، اما سال گذشته نتوانست رکورد قهرمانی های متوالی خود را تکرار کند.

این تیم در فینال دوره پیشین مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور مغلوب شد و اینگونه پتروشیمی که سه نایب قهرمانی و دو عنوان سومی مجموع افتخاراتش از حضور در لیگ بسکتبال بود، برای نخستین‌بار به این عنوان دست یافت.

پتروشیمی در مرحله دوره‌ای مسابقات سال گذشته با حداقل باخت صدرنشین شد اما این تیم در مرحله پلی‌آف و مرحله نهایی به ترتیب یک و 2 باخت متحمل شد و در كل با 4 شكست قهرمانی را از آن خود كرد. این تیم اما امسال و تا به این مرحله از مسابقات بدون شکست پیش رفته و اگر بتواند در فینال هم این رکورد را حفظ کند برای دومین سال متوالی قهرمان می‌شود.

این در حالی است که جدال مهرام و پتروشیمی در فینال مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا که کمتر از دو ماه پیش (اسفندماه سال گذشته) برگزار شد به سود مهرام به پایان رسید اما با توجه به شیوه برگزاری فینال، نمی‌توان پیش بینی دقیقی از نتیجه آن داشت.  بنا بر اعلام سازمان لیگ فدراسیون، تیمی که بتواند از هفت دیدار این مرحله به چهار پیروزی دست یابد، صاحب جام قهرمانی خواهد شد.

اما همزمان با مرحله نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، مرحله رده‌بندی این مسابقات نیز آغاز خواهد شد. در این مرحله دو تیم دانشگاه آزاد و ذوب آهن که هیچ یک از دیدارهای نیمه نهایی را با برد تمام نکردند برابر هم صف آرایی می‌کنند. این مرحله به صورت 2 از 3 برگزار می‌شود.

پنجشنبه 93/2/11

دیدار اول فینال

* پتروشیمی بندرامام - مهرام تهران (ساعت 17 - سالن اندیشه بندرامام)

دیدار دوم رده‌بندی

* دانشگاه آزاد تهران - ذوب آهن اصفهان (ساعت 16 - سالن اختصاصی دانشگاه آزاد)

 

 

کد خبر 2281564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha