۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۰:۰۸

اتفاقات هفت روز هفته؛

اتفاقی که پرسپولیسی‌ها را خوشحال کرد/ خداحافظی مشکوک یک قهرمان!

اتفاقی که پرسپولیسی‌ها را خوشحال کرد/ خداحافظی مشکوک یک قهرمان!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: معرفی اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، انتخاب مدیرعامل این باشگاه و البته امضای قرارداد 30 میلیارد تومانی برای سرخپوشان خیلی از رویدادها و اتفاقات این هفت روز ورزش را در سایه خود قرار داد، هرچند اتفاقات دیگری هم بود که اهمیت آنها نادیده گرفته نشد مانند قهرمانی تیم کشتی آزاد در آسیا، کنارگذاشته شدن ناگهانی سجاد انوشیروانی از تیم ملی وزنه‌برداری، خداحافظی کاپیتان تیم ملی فوتسال، دوپینگ دو بازیکن در لیگ برتر فوتسال و لیگ بانوان و ... .

به گزارش خبرنگار مهر، از میان اهالی ورزش و البته غیر فوتبالی‎ها، این هفته رو به پایان برای کشتی گیران آزادکار بهتر از بقیه بود چراکه آنها مسابقات قهرمانی آسیا را با قهرمانی به پایان رساندند. در مقابل اما فرنگی‌کاران همین مسابقات خیلی خوب تمام نکردند و با مجموع پنج مدال که یکی از آنها طلا بود به عنوان سوم آسیا دست یافتند.

در این هفته شمشیربازان اسلحه سابر که برای بازی‌های آسیایی آماده می‌شوند در جام جهانی یونان با نتیجه‌گیری خوب خود شرایط را برای صعودشان در رنکینگ جهانی فراهم کردند، شناگران جوان موفق به کسب چهار سهمیه برای المپیک آسیایی نانجینگ شدند، تعداد سهمیه‌های المپیکی تکواندو و دومیدانی بانوان افزایش یافت، پینگ‌پنگ‌بازان در مسابقات قهرمانی جهان پیروزی خوبی کسب کردند و تیم ملی فوتسال هم اولین دیدار آسیایی خود را با برد تمام کردند.

اما مهمتر از همه اینها اخبار پیرامون باشگاه پرسپولیس بود که حکایت از معرفی اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و البته امضای قرارداد 30 میلیاردی این باشگاه با یک حامی مالی داشت. 

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش عبارتند از:

معرفی حریف فولاد در یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا
تیم فوتبال فولاد خوزستان که به عنوان تنها نماینده ایران به جمع 16 تیم برتر آسیا صعود کرده است، در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها باید به مصاف السد قطر برود. بر اساس برنامه این مرحله از مسابقات که پنجشنبه گذشته اعلام شد، دیدار تیم‌های فولاد و السد 17 و 24 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

معرفی حریفان آسیایی تیم فوتبال جوانان
بر اساس قرعه کشی مسابقات فوتبال جوانان آسیا که پنجشنبه گذشته انجام شد، تیم ایران در مسابقات در گروه اول با تیم‌های میانمار، تایلند و یمن همگروه شد. این مسابقات 17 مهرماه تا اول آبان ماه در کشور میانمار برگزار خواهد شد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان آسیا شد
تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب شش مدال طلا به عنوان قهرمانی بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا دست یافت. شاگردان رسول خادم پنجشنبه گذشته در شرایطی به این عنوان دست یافتند که پیش از اتمام دیدارهای فینال در چهار وزن دوم، قهرمانی خود را مسجل کرده بودند. در چارچوب روز نخست این رقابت ها سید احمدی محمدی در وزن 65 کیلوگرم، میثم مصطفی جوکار در وزن 86 کیلوگرم و کمیل قاسمی در وزن 125 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند. ضمن اینکه مهران رضا زاده در وزن 57 کیلوگرم نیز به مقام پنجم رسید. در روز دوم مسابقات نیز مسعود اسماعیل‌پور در وزن 61 کیلوگرم، مصطفی حسین خانی در وزن 70 کیلوگرم، رضا افضلی در وزن 74 کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و در وزن 97 کیلوگرم نیز وحیدطالبی از صعود بازماند.

                                                                           

فینال تکراری در لیگ بسکتبال
دیدارهای سوم از مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور پنجشنبه گذشته با برتری مهرام و پتروشیمی مقابل دانشگاه آزاد و ذوب‌آهن اصفهان به پایان رسید. بر این اساس و با توجه به پیروزی این دو تیم در دیدارهای اول و دوم نیمه نهایی، آنها موفق شدند سهمیه حضور در فینال را به دست آوردند تا مرحله نهایی مسابقات امسال تکراری و مشابه فینال دو دوره پیش برگزار شود. مرحله نهایی مسابقات بسکتبال که به صورت 4 از 7 برگزار می‌شود، از امروز آغاز خواهد شد.

نماینده والیبال بانوان ایران در آسیا هفتم شد
مسابقات والیبال بانوان باشگاه‌های آسیا جمعه گذشته با قهرمانی نماینده ژاپن در تایلند به پایان رسید. در پایان این رقابت ها و در میان 10 تیم شرکت کننده، تیم متین ورامین ایران در رده هفتم قرار گرفت.

والیبال نشسته مردان و زنان ایران قهرمان و نایب قهرمان آسیا شدند
تیم والیبال نشسته مردان ایران جمعه گذشته با برتری مقابل قراقستان به عنوان قهرمانی آسیا دست پیدا کرد. در دیدار پایانی این رقابت‌ها که در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار شد، تیم والیبال نشسته مردان ایران موفق شد در سه گیم پیاپی به برتری رسید. در بخش بانوان هم تیم چین در دیدار نهایی با نتیجه سه بر صفر مقابل ایران به برتری رسید و نایب قهرمان آسیا شد. تیم بانوان ایران به همراه چین مجوز حضور در رقابت‌های جهانی که در لهستان برگزار می‌شود، را کسب کرد.

معرفی حریفان جهانی تیم والیبال متین
تیم والیبال متین ورامین که با قهرمانی در آسیا صاحب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان شد، در گروه اول این مسابقات با تیم‌های سادا کروز(برزیل)، گواینبو(پورتوریکو) و بلگراد(روسیه) همگروه شد. بر اساس قرعه‌کشی انجام شده که نتیجه آن شنبه گذشته اعلام شد، در گروه دوم این مسابقات که از 15 اردیبهشت‌ماه در برزیل آغاز شده و به مدت 6 روز ادامه خواهد داشت نیز تیم‌های یو پی ان(آرژانتین)، اسپرانس(تونس)، ترینیتو (ایتالیا) و الریان (قطر) با هم دیدار می‌کنند.

دوپینگ در فوتبال
احمد هاشمیان، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال شنبه گذشته گفت که بر اساس اعلام آزمایشگاه کنترل دوپینگ از میان 17 نمونه گیری انجام شده از لیگ برتر فوتبال و فوتسال، نتایج 15 نمونه تست منفی و دو نمونه تست دوپینگ مثبت اعلام شده است. یکی از نتایج مثبت اعلام شده متعلق به لیگ برتر فوتسال و دیگری متعلق به فوتبال بانوان است.

چهار سهمیه المپیک برای شنای ایران
در جریان مسابقات شنای بین‌المللی دبی، که به مدت چهار روز ادامه داشت و یکشنبه گذشته به پایان رسید، آريا نسيمی شاد در ماده 50 متر قورباغه رده سنی 15-14 سال با ثبت زمان 31 ثانيه و 24 صدم ثانيه صاحب مدال طلا شد. این شناگر اما در فینال ماده ۱۰۰ متر قوباغه همین رده سنی با ثبت رکورد ۱:۰۶:۵۶ ضمن کسب مدال طلا  جواز المپیک را هم به دست آورد. همچنین شايان عظيمی در ماده ٥٠ متر قورباغه رده سنی 17-16  سال توانست سريع تر از 30 ثانيه و 80 صدم ثانيه شنا كند و سهمیه المپيک جوانان نانجينگ را به دست آورد. ضمن اینکه محسن مهمان نواز در ماده 100 متر کلارپشت هم به سهمیه المپیک دست یافت.

بوی دوپینگ در وزنه‌برداری
یکشنبه گذشته یعنی در روزی که ماموران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با حضور در کمپ تیم‌های ملی وزنه برداری از همه اعضای تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان تست دوپینگ گرفتند، اعلام شد که سجاد انوشیروانی، نایب قهرمان دسته فوق سنگین المپیک 2012 لندن و دارنده مدال نقره رقابت‌های جهانی 2011، با تشخیص پزشکان و نظر کادر فنی اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان را ترک کرد. بعد از این اتفاق اما بهمن زارع، سرمربی تیم ملی وزنه برداری در توضیح موضوع به مهر گفت که سجاد همان مشکل رضازاده را دارد!

افزایش سهمیه‌های المپیکی تکواندو ایران
فدراسیون جهانی تکواندو یکشنبه گذشته تعداد سهمیه های ایران برای حضور در المپیک نوجوانان را به سهمیه افزایش داد این در حالی است که در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک که اوایل فروردین‌ماه در چین تایپه برگزار شد، تنها محمد اصلانی و مهسا جدی موفق به کسب سهمیه شدند اما دانیال صالحی مهر در وزن چهارم از حضور در نانجينگ بازماند اما با انصراف يكی از تكواندوكاران حاضر در اين وزن، توانست صاحب سهميه شود.

اعضای هیات مدیره پرسپولیس معرفی شدند
حمید استیلی، محمد زادمهر، حمیدرضا سیاسی، مصطفی سلیمی، علی اصغر مونسان، حسین کاظم پور و مهدی خواجه وند یکشنبه گذشته از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس معرفی شدند. این اسامی در شرایطی اعلام شده اند که قبل از این پیش بینی می شد علی پروین سرپرست ماه های اخیر این باشگاه جزو اعضای هیات مدیره باشد اما این اتفاق رخ نداد تا بازهم پروین از پرسپولیس جدا شود!

اعلام فهرست 22 نفره تیم ملی والیبال برای لیگ جهانی
سعیدمعروف، مهدی مهدوی، محمدطاهر وادی، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، علیرضا جدیدی، آرمین تشکری، سامان فائزی، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی، رحمان داودی، علیرضامباشری، امیر غفور، شهرام محمودی، آرش کشاورزی، مهدی مرندی، فرهاد ظریف، پوریا فیاضی، رضا قرا، میلاد عبادی‌پور، سعید مصطفی‌وند و عبدالرضا علیزاده 22 بازیکنی هستند که یکشنبه گذشته از سوی کادر فنی تیم ملی والیبال برای حضور در لیگ جهانی 2014 به مسئولان FIVB معرفی شدند.

خداحافظی کاپیتان در آستانه اعزام آسیایی تیم ملی فوتسال
محد کشاورز، کاپیتان تیم ملی فوتسال یکشنبه گذشته در فاصله کمتر از 24 ساعت مانده به اعزام این تیم به محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام اعلام خداحافظی کرد.

عملکرد خوب شمشیربازان ایران در جام جهانی یونان
پنج شمشیرباز اسلحه سابر که در مسابقات جام جهانی یونان شرکت کرده بودند، در بخش انفرادی و تیمی این رقابت‌ها به نتایج خوبی دست یافتند. در چارچوب این مسابقات و در بخش انفرادی محمد رهبری و مجتبی عابدینی که به عنوان تنها نمایندگان ایران به جدول  64 نفره صعود کرده بودند به ترتیب پنجاه و پنجم و پنجاه و نهم شدند. همچنین فرزاد باهر ارسباران در رده هشتاد و هفتم ایستاد و علی پاکدامن و محمد فتوحی هم به ترتیب صد و یکم و صد و چهارم شدند. ضمن اینکه در بخش تیمی که یکشنبه گذشته به پایان رسید تیم اعزامی ایران با کسب سه پیروزی برابر گرجستان، لهستان و هنگ‌کنگ و متحمل شدن دو باخت مقابل آلمان و بلاروس به عنوان یازدهم دست یابد.

فرنگی‌کاران ایران سوم آسیا شدند
تیم ملی کشتی فرنگی ایران که امیدوار بود بتواند با کسب مدال‌های طلای پرتعداد عنوان قهرمانی آسیا را به خود اختصاص دهد، یکشنبه گذشته با مجموع 5 مدال طلا، نقره و برنز و کسب 53 امتیاز و عنوان سومی به کار در مسابقات قزاقستان پایان دادند.  بهنام مهدیزاده در وزن 130 کیلوگرم تنها طلایی کشتی فرنگی ایران در این مسابقات بود. دیگر مدال‌های ایران توسط یوسف قادریان در وزن 80 کیلوگرم (مدال نقره) و سعید عبدولی، مجتبی کریم‌فر و علی علیاری در اوزان 75، 85 و 98 کیلوگرم (سه مدال برنز) به دست آمد.

رحیمی مدیرعامل پرسپولیس شد
یک روز پس از معرفی اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، آنها دوشنبه گذشته طی نشستی که در محل وزارت ورزش و جوانان و با حضور امیررضا خادم و نماینه سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، علیرضا رحیمی را به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه معرفی کردند. رحیمی پیش از این به عنوان بازیکن تیم فوتبال و مدیرعامل در باشگاه سپاهان فعالیت داشت ضمن اینکه ریاست فدراسیون هندبال و عضویت در هیات رئیسه آسیایی این رشته را هم در کارنامه دارد.

دو سهمیه تشویقی المپیک برای بانوان دوومیدانی
کمیته ملی المپیک به منظور تشویق بانوان دوومیدانی‌کار ایران دو سهمیه تشویقی برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون به آنها اهدا کرد. بر اساس این خبر که دوشنبه گذشته اعلام شد، تیم ملی دوومیدانی بانوان با پنج ورزشکار در این رویداد آسیایی حضور پیداخواه کرد.

برد و باخت نمایندگان ایران در مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان
مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان در بخش تیمی از دوشنبه گذشته در ژاپن آغاز شد. تیم های مردان وزنان ایران در مرحله مقدماتی این رقابت ها برابر حریفان شان صف آرایی کردند و به برد و باخت هایی هم دست یافتند. بر این اساس تیم ملی مردان ایران بعد از پیروزی مقابل استرالیا و ایتالیا مغلوب هند شد اما در مصاف با پاراگونه به پیروزی رسید. در بخش بانوان هم تیم ایران دیدار مقابل الجزایر، اکوادور و استونی پیروز شدند.

آغاز به کار آسیایی تیم ملی فوتسال با برد
تیم ملی فوتسال نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا را چهارشنبه برابر اندونزی برگزار شد و طی آن موفق به کسب یک پیروزی پرگل شد. در این دیدار شاگردان خسوس کاندلاس به برتری 5 بر یک دست یافتند.

امضای قرارداد 30 میلیارد تومانی برای پرسپولیس
امیررضا خادم، نمانیده تام الاختیار وزارت ورزش و جوانان در واگذاری پرسپولیس و استقلال چهارشنبه از امضای قرارداد 30 میلیارد تومانی با حامی باشگاه پرسپولیس خبر داد. وی همچنی تاکید کرد که قرارداد امضا شده با حامی مالی پرسپولیس در تاریخ باشگاهداری ایران کم نظیر است و دیگر هیچ نگرانی بابت مسایل اقتصادی پرسپولیس نداریم.

کد خبر 2281636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha