۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۵۰

بهاروند مطرح کرد:

آمار بالای آتش سوزی مراتع و جنگلهای پلدختر/ وقوع 42 درصد آتش سوزیها توسط کشاورزان

آمار بالای آتش سوزی مراتع و جنگلهای پلدختر/ وقوع 42 درصد آتش سوزیها توسط کشاورزان

پلدختر - خبرگزاری مهر: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با اشاره به آمار بالای آتش سوزی مراتع و جنگلهای پلدختر، گفت: 42 درصد آتش سوزیها توسط کشاورزان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بهاروندی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای کشاورزی شهرستان پلدختر با اشاره به وضعیت آتش سوزی مراتع استان گفت: در بحث آتش سوزی ها باید تدابیر جدی اندیشیده شود چراکه بر اساس آمار سال گذشته یک هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان طمعه حریق شد.

بهاروند افزود: امسال با توجه به بارندگیهای مطلوب و غنی شدن مراتع باید چاره ای اندیشیده شود تا بتوان از آتش سوزیهای احتمال مراتع و جنگلها عبور کرد که در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت عموم مردم، دستگاه های اجرایی و دهیاران هستیم.

وی با بیان اینکه در این راستا کشیک های منابع طبیعی در سطح لرستان فعال شده است، گفت: شهرستان پلدختر در سال گذشته در استان لرستان آمار بالایی در آتش سوزی مراتع و جنگلها داشته است که باید توجه جدی تری طی امسال صورت گیرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان افزود: 42 درصد آتش سوزی های رخ داده در استان از سوی کشاورزان صورت گرفته است که باید جهاد کشاورزی در این خصوص نظارت و اقدامات لازم را داشته باشد.

بهاروند همچنین به دیگر عوامل تهدید کننده مراتع استان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر 69 درصد مراتع فقیر استان هستند.

وی گفت: 6 میلیون و 500 هزار واحد دامی در سطح استان لرستان داریم که علاوه بر آن سالانه یک میلیون عشایر از این استان نیز عبور می کنند که چرای دام ها و کوچ زود هنگام موجب تخریبهای جدی مراتع و منابع طبیعی شد است.

فرماندار پلدختر نیز در این جلسه در سخنانی با بیان اینکه در سالهای گذشته آتش سوزی‌های خسارت‌آفرینی در شهرستان اتفاق افتاده است، عنوان کرد: باید تلاش کرد تا شاهد این گونه اتفاقات طی امسال نباشیم.

قدرت الله ترابی نژاد ادامه داد: در این راستا با توجه به ریزش جوی زیاد و پوشش گیاهی بسیار مناسب در سطح شهرستان ضروری است که دستگاه‌های اطفای حریق آمادگی کامل را برای مهار هرگونه آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع سطح شهرستان را داشته باشند.

وی با بیان این که حفظ منابع طبیعی یک وظیفه شرعی و قانونی است از دستگاه‌های مرتبط خواست در راستای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی این شهرستان تلاش کنند.

کد خبر 2282314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha