۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۵۳

دلایل کند شدن روند هوشمندسازی مدارس

دلایل کند شدن روند هوشمندسازی مدارس

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش با اعلام اینکه هوشمندسازی مدارس متوقف نشده است گفت: هوشمند سازی باید به عنوان یک بسته آموزشی شامل آموزش معلمان، تهیه محتوا، تهیه بسته تکنولوژی، تهیه تجهیزات سخت افزاری، شبکه اینترانت اجرا شود از همین رو درصددیم با همکاری وزارت ارتباطات مدارس را در قالب این بسته های آموزشی هوشمندسازی کنیم.

خسرو نظری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انتقاد نمایندگان مجلس مبنی بر توقف هوشمندسازی مدارس گفت: روند هوشمندسازی در دولت یازدهم متوقف نشده است بلکه به واسطه محدودیت های موجود و کمبود اعتبار روند آن کند شده است.

وی افزود: در تلاشیم با اعتبارات اختصاص داده شده آموزش و پرورش و همچنین بودجه ای که سازمان فناوری و وزارت ارتباطات در اختیار ما قرار می دهند طرح هوشمندسازی مدارس را در سطح کمی و کیفی توسعه دهیم.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در تلاش است تفاهمنامه ای را با وزارت ارتباطات به امضا رساند تصریح کرد: امسال بر اساس برنامه پنجم توسعه  و میزان اعتباری که در اختیار ما قرار می گیرد هوشمند سازی مدارس را همچنان ادامه می دهیم و هیچگاه درصدد توقف این طرح نبوده ایم.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم که هوشمند سازی باید در قالب یک بسته آموزشی شامل آموزش معلمان، تهیه محتوا، تجهیزات سخت افزاری و اتصال به شبکه اینترانت باشد و اجرای ناقص این طرح  نمی تواند ما را به نتیجه مطلوب و مورد نظر در اهداف تعریف شده هوشمندسازی مدارس برساند.

نظری درباره دریافت پول به صورت اجباری توسط مدیران مدارس به بهانه هوشمندسازی گفت: آموزش و پرورش هیچگاه اجباری برای دریافت پول از والدین و کمک اولیا نداشته است اما اجرای این طرح ها و اثرات و پیامدهای حاصل از آن همواره به گونه ای بوده که والدین خود به صورت داوطلبانه تمایل به کمک به مدارس داشته اند.

وی درباره آنکه آیا آموزش و پرورش دستورالعملی مبنی بر دریافت پول برای هوشمندسازی از والدین صادر نکرده است گفت: چنین دستورالعملی صادر نشده است. مدیران به صورت اجباری حق دریافت هیچگونه وجهی برای هوشمندسازی از والدین را ندارند و اولیا به صورت داوطلبانه و مشارکتی می توانند به مدارس کمک کنند.

کد خبر 2283067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha