۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۴۰

کارگردان کهنه‌کار انگلیسی رکورددار شد/ اصرار بر ساخت فیلم داستانی

کارگردان کهنه‌کار انگلیسی رکورددار شد/ اصرار بر ساخت فیلم داستانی

کن لوچ کارگردان کهنه کار بریتانیایی که قرار است برای دوازدهمین بار (که یک رکورد نیز به حساب می آید) در بخش رقابتی جشنواره کن شرکت کند، می گوید از ساختن فیلم داستانی دست برنخواهد داشت. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، کن لوچ می گوید هنوز قصد ندارد به صورت کامل از ساختن فیلم‌های روایتی داستانی دست بکشد و بر روی فیلم های مستند تمرکز کند. لوچ که اوایل امسال اعلام کرده بود فیلم درام ایرلندی جدیدش «تالار جیمی» آخرین فیلم داستانی اش خواهد بود و پس از این بیشتر به ساختن فیلم‌های مستند می‌پردازد، با اعلام این تصمیم در میان طرفداران و همچنین برنامه‌ریزان فستیوال های مطرح ایجاد تشویش و نگرانی کرده بود.

فیلم «تالار جیمی» که فیلمنامه آن توسط پل لورتی ‌همکار درازمدت لوچ نوشته شده، قرار است در بخش رقابتی این دوره از جشنواره فیلم کن شرکت کند. اکران این فیلم باعث می شود تا لوچ که در ماه ژوئن امسال 78 ساله می شود تبدیل به کارگردانی شود که در تاریخ فستیوال کن بیش از هر کارگردان دیگری حضور داشته است.

لوچ به هالیوود ریپورتر گفت وقتی گفته بود قصد کنار گذاشتن فیلمسازی داستانی را برای تمرکز بیشتر بر روی فیلم های مستند دارد، در گرما و شلوغی مراحل اولیه تهیه فیلم «تالار جیمی» بود. وی گفت: وقتی که مراحل اولیه تهیه فیلم را آغاز کردیم با خود فکر می کردم که دیگر نمی‌توانم یک موقعیت دیگر این چنینی را تحمل کنم،‌ چون در این مقطع هنوز حتی یک صحنه هم فیلمبرداری نکرده‌‌ای. اما از همه طرف تحت فشار قرار داری و تازه مدت زیادی هم بوده که از خانه دور بوده‌ای و باید مراحل فیلمبرداری را انجام دهی. چشم اندازی مرعوب کننده است، تلاشی که باید انجام شود و تمام آن انرژی احساسی و عصبی بودن که باید پشت سر گذاشته شود. اما حالا که با موفقیت به سمت دیگر رسیدم، در حالیکه هنوز مطمئن نیستم بتوانم فیلم دیگری با همان حجم بسازم، می دانم که حداقل می توانم یک فیلم کوچک دیگر که بیشتر به فرمت مستند شباهت دارد تولید کنم. یک فیلم معاصر کوچک ممکن است یکی از احتمالات بعدی باشد.

سال های بسیاری است که آثار لوچ بیشتر در تمامی قاره اروپا مورد تحسین قرار گرفته اند تا در خود بریتانیا و بیشتر سرمایه و درآمد باکس آفیس فیلم‌های او از همین قاره تامین می شود. این فیلمساز بریتانیایی و جامعه گرای شناخته شده تا کنون جوایز بسیاری از جمله جایزه فستیوال کن برای فیلم «بلک جک» را در سال 1979 و همچنین نخل طلای سال 2006 را برای فیلم «بادی که کشتزار جو را می‌لرزاند» که درباره جنگ استقلال ایرلند بود، از آن خود کرده است. او همچنین برای ساخت فیلم «سهم فرشتگان» که توسط لاورتی نوشته شده بود نیز برنده جایزه هیات داوران کن شده است.

او همچنین در مراسم فستیوال فیلم بین‌المللی برلین نیز برنده جایزه افتخاری خرس طلایی برای یک عمر فعالیت شد. علاوه بر اهدای جایزه خرس طلایی، فستیوال برلین همچنین با پخش ویژه فیلم های او از «کتی به خانه برگرد» محصول سال 1966 گرفته تا «در جستجوی اریک» محصول سال 2009 از او تجلیل کرد.

فستیوال فیلم کن از 14 تا 25 ماه می برگزار می‌شود. 

کد خبر 2283170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha