۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳

در سالگرد شهادت امام هادی(ع)/

پیکر مطهر چهار کبوتر خونین بال در شیروان و سنخواست به خاک سپرده شد

پیکر مطهر چهار کبوتر خونین بال در شیروان و سنخواست به خاک سپرده شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: همزمان با سالگرد شهادت امام هادی(ع)، پیکر مطهر چهار شهید گمنام در شهرهای شیروان و سنخواست خراسان شمالی پس از مراسم تشییع به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح شنبه در سالگرد شهادت امام هادی(ع)، مراسم تشییع و تدفین پیکر چهار شهید گمنام در شهرهای شیروان و سنخواست خراسان شمالی با حضور هزاران نفر از مردم شهیدپرور این استان برگزار شد.

در شیروان مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام از ساعت 9 صبح از محل حسینیه اعظم این شهرستان بر روی دوش مردم آغاز شد و پس از آن پیکر این دو کبوتر خونین بال بی نشان در جوار مسجد حضرت ولیعصر(عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان با تشریفات نظامی به خاک سپرده شد.

پیکر این دو شهید گمنام عصر دیروز در میان استقبال مردم وارد شیروان شده بود و مراسم وداع با شهدا نیز دیشب پس از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع این شهر برگزار شده بود.

امروز در سنخواست از توابع شهرستان جاجرم نیز پیکر مطهر دو شهید گمنام دیگر بر دوش هزاران نفر از مردم این شهرستان تشییع و در جوار بوستان جنب مصلای سنخواست به خاک سپرده شد.

پیکر این شهدا نیز دیروز در میان استقبال مردم و مسؤولان وارد سنخواست شده بود و دیشب هم مراسم وداع با شهدا پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع سنخواست برگزار شد.

بر اساس اعلام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی این چهار شهید گمنام در مناطق عملیاتی فاو و جزایر مجنون به شهادت رسیده بودند.

کمیته‌ جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر مطهر 100 شهید دوران دفاع مقدس را جدیدا تفحص کرده بود که امروز به صورت همزمان در 23 استان و 47 نقطه از شهرها، بخش‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش نظامی و همچنین دو سایت مهم هسته‌ای کشور و یک اداره کل اطلاعات پس از تشییع، تدفین شدند.

خراسان شمالی دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است.

 

کد خبر 2283678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha