۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۱۵

فعالیتهای قرآنی به نهادهای مردمی واگذار شد/ رسیدن به قطب قرآنی کشور برای فارس ممکن است

فعالیتهای قرآنی به نهادهای مردمی واگذار شد/ رسیدن به قطب قرآنی کشور برای فارس ممکن است

شیراز – خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی ارشاد فارس گفت: فعالیت های قرآنی از بخش دولتی بصورت جدی جدا و به نهادهای مردمی واگذار شده و ارشاد نقش نظارتی و حمایتی را ایفا می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا نداف در نشستی که ظهر شنبه  با موضوع اعلام فعالیت های قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) برگزار شد، با اعلام این مطلب، گفت: فراگیر شدن موسسات قرآنی اساس کار ارشاد فارس است، از این رو تاکنون 85 موسسه قرآنی در استان شناسایی شده است.

با اشاره به اینکه حضور موسسه قرآنی بیت الاحزان از افتخارت استان است، خاطرنشان کرد: این موسسه با داشتن یکصد شعبه در سراسر کشور از توانمندی های قرآنی فارس است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار سال 1393 در حوزه قرآنی مانند سال گذشته است، افزود: موسسات قرآنی هرچند خودرا به اعتبارات دولتی وابسته نمی دانند اما این وظیفه بخش دولتی است که بخشی از هزینه های قرآنی را تامین کند.

رسیدن به قطب قرآنی کشور ممکن است

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) هم در این نشست، گفت: با توجه به پیشینه فارس در فعالیت های قرآنی و حضور حافظ و مفاخر بزرگ قرآنی در این بخش از کشور رسیدن به قطب قرآنی کشور ممکن است.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی با اشاره به اینکه فارس دیرزمانی است که قطب قرآنی ایران است، افزود: تنها استانی که در زمینه فعالیت های قرآنی اقدامات خارج از استان نیز انجام می دهد.

وی یکی از فعالیت های موثر در اینباره را تاسیس مدارس شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم عنوان کرد و گفت: تاکنون 5 مدرسه قرآنی شبانه روزی در فارس تاسیس شده است.

این فعال قرآنی تاکید کرد: ثبت نام دوره های جدید آموزش مدارس قرآنی فارس آغاز شده که تا پایان اردیبهشت جاری ادامه دارد.

شاهسونی با اعلام اینکه از سراسر کشور برای حفظ قرآن مجید به فارس مراجعه می شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود بیش از 500 نفر در مدارس قرآنی فارس ثبت نام کنند.

وی با تاکید بر اینکه گنجایش مدارس قرآنی خیلی محدود است، افزود: موسسات قرآنی تنها فعالیت قرآنی مردمی است که همه برای ورود به آن امکان مشارکت ندارند.

موسسه بیت الاحزان 135 شعبه در کشور دارد

مدیر این موسسه قرآنی که در استهبان قرار دارد، اعلام کرد: موسسه بیت الاحزان 135 شعبه در کشور دارد که هر فردی با هر شرایط سنی و علمی می تواند مورد پذیرش قرار گیرد.

وی با طرح حافظ پروری موسسه نیز اشاره کرد و گفت: از خیرین قرآنی دعوت می شود برای مشارکت در این طرح با تقبل هزینه های داوطلبان حفظ قرآن کریم به یاری موسسات قرآنی بشتابند.

شاهسونی، ادامه داد: تاکنون از کشورهای آذربایجان، بحرین و عراق افرادی برای حفظ قرآن کریم ابراز تمایل کرده اند که امیدواریم در سال 1393 این امکان فراهم شود.

وی خبر داد: بیش از یک هزار حافظ کل قرآن مجید در این موسسات پرورش یافته اند.

 

کد خبر 2283961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha