۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۲۷

679 هزار تن محصولات پروتئینی در قزوین تولید شد

679 هزار تن محصولات پروتئینی در قزوین تولید شد

قزوین- خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال گذشته 679 هزار و 66 تن انواع محصولات پروتئینی در استان قزوین تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف جلوخانی شنبه در این باره اظهارداشت: در سال گذشته 679 هزار و 66 تن انواع محصولات پروتئینی در استان قزوین تولید شده است.

وی افزود: از این میزان تولید، 523 هزار و 875 تن شیر، 45 هزار و 269 تن گوشت قرمز، 43 هزار و 44 تن گوشت سفید، 66 هزار و 126 تن تخم مرغ و 752 تن عسل در استان تولید شده است.

جلوخانی تلاش و همت تولید کنندگان استان، اجرای طرح‌های اصلاح نژاد دام روستائی، بهبود مدیریت مرغ گوشتی و تخمگذار و اجرای عملیات ثبت مشخصات و رکوردگیری دام اصیل در واحدهای گاوداری صنعتی را از مهمترین دلایل این میزان تولید محصولات پروتیئنی در استان برشمرد.

این مسئول با اشاره به ظرفیت مستعد استان در تولید محصولات دامی، یکی از مشکلات عمده تولید کنندگان را عدم توانایی در تامین اعتبار سرمایه در گردش جهت تأمین نهاده غذایی ذکر کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی مناسب و تخصیص اعتبارات لازم در قالب تسهیلات کم بهره می‌توان شاهد افزایش چشمگیر تولیدات در این بخش باشیم.

2500 نفرروز آموزش‌های فنی وحرفه‌ای کشاورزی قزوین را فرا گرفتند

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال گذشته بیش از دو هزار و 500 نفرروز از بهره برداران بخش کشاورزی تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای غیر رسمی قرار گرفتند.

جهانگیر کاووسی در این باره اظهارداشت: در سال گذشته بیش از دو هزار و 500 نفرروز از بهره‌برداران بخش کشاورزی تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای غیر رسمی قرار گرفتند.

وی افزود: این دوره‌ها با هدف ارتقای دانش و مهارت حرفه‌ای و شغلی بهره‌برداران و شاغلان بخش کشاورزی و همچنین آشنایی بهره‌برداران از روش‌های مهارتی نوین در بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور، آفات و بیماری‌ها و منابع طبیعی انجام شده است.

کاووسی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی در قالب 18 دوره در زمینه‌های تربیت زنبور دار ماهر، کشت درختان هسته دار، پرواربندی گوساله، تولید ورمی کمپوست، بیماری‌های طیور، پرورش گاوشیری، کشت سبزیجات بدون کود و سم و مراحل کاشت کلزا بوده است.

به گفته وی شرکت‌کنندگان در این دوره بیش از یک هزار و 500 نفرروز مرد و یک‌هزار نفرروز از زنان روستایی بودند.

این مسئول تاکید کرد: مخاطبان اصلی این دوره‌ها  بهره‌برداران سطح یک، کشاورزان پیشرو، مددکاران و تسهیل‌گران زن روستایی بودند که در پایان دوره برای فراگیران گواهینامه فنی و مهارتی صادر شد.
 

کد خبر 2283970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha