۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۵۰

گزارش تصویری/

روس هایی که از سوی اروپا و آمریکا تحریم شدند

روس هایی که از سوی اروپا و آمریکا تحریم شدند

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: واکنش فعالانه روسیه به تحولات اوکراین موجب اقدام خصمانه کشورهای غربی از طریق اعمال تحریم هایی علیه شرکت ها و شهروندان روس شد.

در نخستین مرحله از تحریم های ضد روسی آمریکا و اتحادیه اروپا، فهرستی از افراد و شرکت های روس منتشر شد که علاوه بر مسدود شدن دارایی های خارجی آنها، سفرشان به این کشورها نیز ممنوع است، در این جا به شماری از این تحریمی ها اشاره می شود.

ایگور سچین

وی شاید معروفترین فرد حاضر در فهرست تحریمی های آمریکا است. سچین رئیس "روس نفت" بزرگترین کنسرسیوم نفتی روسیه و از افراد نزدیک به رئیس جمهوری این کشور است.

 

سرگئی چمسوف

رئیس شرکت تجهیزات نظامی "روس تک" از جمله افرادی است که از سوی دولت آمریکا تحریم شده است. وی تجربه ای مشترک با رئیس جمهوری کنونی روسیه دارد: در سال های دهه 1980، چمسوف و پوتین فعالیت مشترکی را در آلمان شرقی انجام می دادند.

 

ویاچسلاو وولودین

معاون رئیس کرملین نیز در فهرست تحریم شدگان از سوی غرب است. وولودین یکی از نزدیکترین مشاوران به پوتین به شمار می رود.

 

یووگنی موروف

رئیس سرویس امنیتی کاخ ریاست جمهوری روسیه از دیگر افراد بسیار نزدیک به پوتین در فهرست تحریم های غربی است.

 

بانک روسیا

ایالات متحده آمریکا اقدامات تحریمی را علیه بانک روسیا که شعبه مرکزی آن در شهر سن پترزبورگ روسیه است، اعمال کرده است.

 

بانک SMP

با قرار گرفتن نام های بوریس و آرکادی روتنبرگ دو نفر از سهامداران اصلی بانک SMP روسیه در فهرست تحریمی ها این بانک نیز به شکل غیر مستقیم از این تحریم ها متاثر شد. دولت آمریکا همچنین اسامی 17 شرکت روس را که با ولادیمیر پوتین مرتبط هستند، در فهرست تحریم قرار داد.

 

دیمیتری کوزاک

اتحادیه اروپا در اقدامات تحریمی خود علیه روسیه، نسبت به آمریکا محتاطانه تر عمل کرده است. با این حال فهرست اشخاص و شرکت های تحریم شده توسط بروکسل نیز کم نیست. کوزاک معاون نخست وزیر روسیه از جمله این افراد به شمار می رود.

 

والری کراسیموف

نام ژنرال کراسیموف که به عنوان فرمانده شورشیان طرفدار روسیه در اوکراین شناخته می شود، در فهرست اعلام شده از سوی اتحادیه اروپا قرار دارد.

کد خبر 2284011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha