۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۱۰

بن کارت انجمن نویسندگان تا 50 درصد شارژ می شود

بن کارت انجمن نویسندگان تا 50 درصد شارژ می شود

بن کارت الکترونیک خرید کتاب برای اعضای انجمن نویسندگان کودک به میزان 50 درصد از سوی وزارت ارشاد شارژ می شود.

محسن هجری دبیر و سخنگوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تنها 50 درصد از بن کارت الکترونیک خرید کتاب برای اعضای این انجمن شارژ می شود گفت: پیش از شروع نمایشگاه کتاب انجمن نویسندگان کودک نامه ای را تنظیم کرد و در اختیار معاونت فرهنگی وزارت ارشاد گذاشت حالا پس از گذشت 6 روز از نمایشگاه معاونت فرهنگی اعلام کرده است تنها 50 درصد بن کارت ها با اعضای انجمن شارژ می شود به این معنی که برای دریافت بن کارت صد هزار تومانی اعضای انجمن باید 50 هزار تومان را خود تامین کنند.

به گفته این نویسنده کودک و نوجوان سال گذشته نیز وزارت ارشاد تنها می خواست 20 درصد از بن کارت الکترونیک خرید کتاب را شارژ کند و 80 درصد باقی را خود اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بپردازند و این بی احترامی به نویسندگان و دیگر پدیدآوردگان کتاب است.

کارت الکترونیک خرید کتاب یکی از انواع کارت های بانکی در سال 1386 و در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و دسترسی آسان به کتاب در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

تمام دستگاه های دولتی و غیر دولتی، مراکز آموزش عالی و موسسات فرهنگی می توانند با انعقاد قرارداد واگذاری (فروش) از این بن کارت های الکترونیک خرید کتاب استفاده کنند.

اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نیز از زمانی که محسن پرویز معاونت فرهنگی وزارت ارشاد را بر عهده داشت تا سال گذشته هر سال از این بن کارت های الکترونیک که به مبلغ صد هزار تومان شارژ می شد استفاده می کردند اما سال گذشته قرار شد که 80 درصد این مبلغ و امسال 50 درصد آن را، خود تامین کنند.

 

کد خبر 2285967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha