۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۴۴

پرتوی:

400 میلیارد ریال به توسعه آبیاری نوین در اردبیل تخصیص یافت

400 میلیارد ریال به توسعه آبیاری نوین در اردبیل تخصیص یافت

اردبیل – خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل از اختصاص اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال برای توسعه سیستم های نوین آبیاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر پرتوی پیش از ظهر سه شنبه در آئین معارفه سرپرست مدیر جهاد کشاورزی اردبیل افزود: از این اعتبار 85 درصد بلاعوض بوده و تنها 15 درصد به صورت سهم آورده کشاور یا باغدار و یا به صورت تسهیلات تامین خواهد شد.

وی با اشاره به توجه جدی دولت یازدهم به بخش کشاورزی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید برای بخش کشاورزی اعتبارات و تسهیلات ویژه ای تدوین شده که قابل توجه می باشد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: در این راستا برای اولین بار بیش از دو هزار میلیارد ريال از محل اعتبارات استانی برای جهاد کشاورزی اختصاص یافته که در نوع خود بی نظیر است.

وی همچنین با اشاره به تخصیص 13 هزار میلیارد ریال اعتبارات ملی برای سیستم های نوین آبیاری در این استان، ابراز امیدواری کرد که با ابلاغ این اعتبار تحول بزرگی در زمینه توسعه آبیاری نوین استان شکل بگیرد.

پرتوی بخش کشاورزی این استان را به دلیل تنوع آب و هوایی، ظرفیت اشتغالزایی، سرمایه گذاری سهل الوصول و کم هزینه دارای مزیت بزرگ دانست و عنوان کرد:توسعه کشاورزی در اردبیل اقتصادی ترین بخش شناخته می شود.

وی با اشاره به نقش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی ادامه داد: امروز با شعار همه با هم برای موفقیت در اقتصاد مقاومتی می توان بیش از پیش گامهای بلندتری در خودکفایی محصولات اساسی و استراتژیک و تامین امنیت غذایی برداشت.

در این مراسم بهروز آقا زاده که پیش از این در سمت های مدیریت ترویج و هماهنگی سازمان و جهاد کشاورزی نمین فعالیت می کرد، به عنوان سرپرست مدیریت شهرستان اردبیل معرفی شد.

کد خبر 2286141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha