۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۵۳

درخواست علی سلمان از شرکت کنندگان نشست گفتگوی تمدن ها؛

دیدن مساجد ویران شده چهره واقعی بحرین را به شما نشان خواهد داد

دیدن مساجد ویران شده چهره واقعی بحرین را به شما نشان خواهد داد

یورش نظامیان رژیم به کرزکان و بازداشت تعدادی از جمله یک نوجوان، هشدار درباره وخامت وضعیت جسمانی یکی از رهبران مخالفان در بند آل خلیفه و واکنش دبیر کل جمعیت الوفاق و شورای اسلامی علمای بحرین به نشست گفتگوی تمدنها از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، منابع وابسته به مخالفان رژیم بحرین اعلام کردند: نظامیان رژیم بحرین بامداد امروز با یورش به کرزکان و شهرک حمد تعدادی از جمله یک نوجوان را بازداشت کردند.

این منابع بیان کردند: مهدی صالح فرحان نوجوان شانزده ساله پس از یورش به منزلش در شهرک حمد بازداشت شده است.

از سوی دیگر جمعیت الوحدوی(یکپارچه) بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: وضعیت جسمانی عبدالوهاب حسین از رهبران جریان الوفاء اسلامی بحرین وخیم گزارش شده است.

در این بیانیه آمده است: اخبار وارده حاکی است که وضع جسمانی عبدالوهاب حسین وخیم است و وی قادر به حرکت نیست و این نگران کننده است و نشانه ای برای از میان برداشتن این رهبر جریان الوفاء است.

جمعیت الوحدوی بحرین خواستار مسئولیت پذیری رژیم بحرین و انجام اقدامات خاص از سوی آن برای درمان عبدالوهاب شد. این جمعیت خواستار توقف این اقدامات شنیع و مغایر با توافقات و معاهدات بین المللی شد و از سازمان های بین المللی خواست که به استاد عبدالوهاب اجازه درمان بدهند.

از سوی دیگر مجید المشعل رئیس شورای اسلامی علمای بحرین از آمادگی این شورا برای دیدار با شرکت کنندگان در نشست گفتگوی تمدنها موجود در بحرین خبر داد.

وی افزود: برخی نشست ها به منظور بهبود وجهه رژیم بحرین در جریان است اما رژیم بحرین پرونده سیاهی دارد و اقدامات ناقض حقوق بشر فراوانی انجام داده است. رژیم بحرین رژیمی دیکتاتور، فاسد، مستبد و سرکوبگر است.

المشعل تاکید کرد: نمونه هایی از تبعیض و خشونت طایفه ای نقض آزادی های دینی و ویرانی مساجد است. با تبلیغات نمی تواند بر همه موارد نقض حقوق بشر سرپوشی گذاشت.

هادی الموسوی از رهبران جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد: اداره اوقاف جعفری از سوی شیعیان اداره نمی شود بلکه از سوی رژیم اداره می شود و بدترین خشونت است. اخراج آیت الله نجاتی نماینده آیت الله سیستانی از بحرین بر خشونتهای طایفه ای می افزاید. یکی از امور آزار دهنده رژیم استقلال دینی در مذهب تشیع است. طایفه شیعی از پویایی خاصی برخوردار است که سرکوب و خشونت نمی  تواند مانع آن شود.

از سوی دیگر دادگاهی به ریاست قاضی محمد بن علی آل خلیفه برای سه بحرینی احکام حبس دهه ساله صادر کرد.

این در حالی است که شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین گفت: گفتگوی تمدنها به مثابه دهن کجی به جامعه بین المللی است زیرا در بحرین مساجد ویران شده اند، آیت الله نجاتی اخراج شده و شورای اسلامی علما منحل شده است. همگان می دانند که مشکلات دینی و مذهبی در بحرین وجود دارد.

علی سلمان خطاب به شرکت کنندگان در نشست گفتگوی تمدنها در بحرین گفت: به شما خوش آمد می گویم اگر خواستار مشاهده وجهه دیگری از بحرین هستید پس با مخالفان دیدار کنید و از روستاهای بحرین و مساجد ویران شده دیدن کنید. از زمانهای طولانی شیعیان از حق مسلم خود محروم شده است.

دبیر جمعیت الوفاق بحرین گفت: اداره اوقاف جعفری امروز نهادی دولتی است.

کد خبر 2286516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha