۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۵۷

عرضه دو نسخه از شاهنامه شاه طهماسب در نمایشگاه کتاب

عرضه دو نسخه از شاهنامه شاه طهماسب در نمایشگاه کتاب

شاهنامه شاه طهماسب با دو نسخه مختلف که توسط فرهنگستان هنر و شرکت ویژه نشر به چاپ رسیده اند، در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهنامه شاه طهماسبی چند روز پیش از برپایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور وزیر ارشاد در فرهنگستان هنر رونمایی شد. این کتاب نفیس با 1200 صفحه قطع رحلی سلطانی و 258 نگاره به چاپ رسیده است.

قیمت اصلی این شاهنامه حدود 980 هزار تومان است که در نمایشگاه با قیمتی حدود 800 هزار تومان عرضه می شود. 

فرایند تولید شاهنامه شاه طهماسب، در زمان سلطنت و پادشاهی شاه طهماسب صفوی آغاز شد و 20 سال به طول انجامید. این شاهنامه به عنوان هدیه ای برای صلح پایدار، به دربار سلطان سلیم دوم، امپراطور عثمانی فرستاده شد و بعد از زوال قدرت امپراطوری عثمانی، توسط غربی ها به انگلستان و سپس به آمریکا برده شد. در سال های جنگ تحمیلی، مسئولان فرهنگی کشور موفق به خریداری تمام برگ های این شاهنامه که توسط صاحب آمریکایی اش، از یکدیگر جدا شده بودند، شدند.

اما نسخه دیگری از این شاهنامه که در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می شود، توسط شرکت ویژه نشر، با همکاری موزه متروپولیتن آمریکا به چاپ رسیده است. انتشار این کتاب با همکاری فعالان عرصه نشر در اسپانیا همراه بوده است. این اثر نفیس نیز با 174 صفحه به چاپ رسیده و قیمت آن هم بیش از 300 هزار تومان است.

کد خبر 2286839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha