۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۳۶

رستگار:

اشتغال رکن مهم توسعه فرهنگی و پیشرفت اقتصادی است

اشتغال رکن مهم توسعه فرهنگی و پیشرفت اقتصادی است

شیراز – خبرگزاری مهر: رئیس جهاد دانشگاهی فارس اشتغال را رکن اصلی فرهنگ و پیشرفت اقتصادی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود رستگار بعد از ظهر چهارشنبه در یازدهمین گردهمایی سراسری جهاد دانشگاهی کشور، گفت: ایجاد و کار در جامعه می تواند مباحث مختلف از جمله توجه به فرهنگی را به همراه داشته باشد البته در این میان نقش اشتغال مولد و پایدار بسیار اساسی تر است.

وی ادامه داد: آنچه که در ایجاد یک اشتغال پایدار لازم و ضروری است علم و تجربه است که این مهم باید از مراکز علمی و پژوهشی کشور آغاز شود.

 رئیس جهاد دانشگاهی فارس افزود: امروز با توجه به مشکلات فراوان عرصه اقتصادی باید افرادی را برای رفع این چالش های انتخاب کرد که توانایی علمی و مدیریتی بالایی داشته باشند.

رستگار ادامه داد: فرصت اندکی در اختیار است تا متخصصان متعهد جهاد دانشگاهی راهکارهای مشخصی را در راستای توانمند سازی و سپس اشتغال  دانش آموختگان رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی ارائه کنند.

وی تاکید کرد: به طور حتم الگویی که با دانش و پژوهش در جهت رفع بیکاری در جامعه ارائه شود می تواند کارایی بالایی داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس تاکید کرد: اگر فعالیت های ما متناسب با خواست رهبری بود و وظایف خود را به نحو مطلوب ایفا كرده بوديم، جایگاه کشور در بعد اقتصادی بسیار بالاتر و بارها مقاوم تر از وضع موجود بود.

کد خبر 2287283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha