۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۵۷

حجت‌الاسلام میرعلی اکبری:

9 مسجد شهرستان دامغان آماده پذیرایی از معتکفان رجب شده است

9 مسجد شهرستان دامغان آماده پذیرایی از معتکفان رجب شده است

دامغان - خبرگزاری مهر: کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم خداجو از برنامه اعتکاف سالجاری، گفت: پیش از این هفت مسجد برای اعتکاف در نظر گرفته شده بود که با توجه به استقبال خوب مردم دو مسجد دیگر نیز در روستاهای شهرستان به محل برگزاری اعتکاف اضافه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید جعفر میرعلی‌اکبری بعد از ظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان با اشاره به آماده‌سازی 9 مسجد این شهرستان در آستانه فرا رسیدن ایام‌البیض افزود: ستاد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف برای امسال یک مسجد را در شهر دامغان، سه مسجد را در شهر های امیریه و دیباج و کلاته رودبار و همچنین پنج مسجد در روستاهای حسن آباد، خورزان، مهماندوست، کلاته ملا و تویه دروار این شهرستان به انجام مراسم معنوی اعتکاف اختصاص داده شده است.

 وی آئین معنوی اعتکاف را از مهم‌ترین راه‌های ارتباط با خداوند متعال ذکر کرد و افزود: این مراسم معنوی از سیزدهم رجب در دامغان آغاز می‌شود و به مدت سه روز به طول می‌انجامد.

 کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان با بیان اینکه امسال فقط برادران و خواهران 15سال به بالا می‌توانند معتکف شوند، گفت: افرادی که تمایل دارند در این مراسم معنوی شرکت کنند می‌توانند برای ثبت‌نام به حوزه‌های علمیه برادران و خواهران شهرستان مراجعه کنند.

 میر علی‌اکبری از معتکف شدن 900 نفر از شهروندان دامغانی در سال گذشته خبر داد و افزود: مراسم معنوی اعتکاف هر ساله با هدف احیای سنت و سیره پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) در دامغان برگزار می‌شود و امیدواریم امسال یک هزار و 200 نفر در این مراسم روحانی شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی، کرسی های اندیشه دینی و احکام، برپایی آیین‌های معنوی و مذهبی، مداحی و نیز مراسم شبی با قرآن از مهم‌ترین برنامه‌های جنبی روزهای اعتکاف در دامغان است.

کد خبر 2287657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha