۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۲۲

گزارش از مجمع سالیانه مخابرات؛

تصویب پیگیری برای افزایش مجدد نرخهای مخابرات/ طلب 330 میلیاردی از وزارت اقتصاد

تصویب پیگیری برای افزایش مجدد نرخهای مخابرات/ طلب 330 میلیاردی از وزارت اقتصاد

مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران صبح امروز پنجشنبه با حضور حداکثری صاحبان حقیقی و حقوقی سهام این شرکت برگزار شد و در این مجمع سهامداران با تصویب پیگیری برای افزایش مجدد تعرفه های مخابراتی در سال جاری موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت مخابرات ایران مطرح شد و بر این اساس در 14 بند بخشی از مغایرت های دریافتی و پرداختی مخابرات مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

مطالبات مخابرات از تالیا و کارخانجات مخابراتی

بر اساس گزارش حسابرس مستقل شرکت مخابرات ایران این شرکت از مجتمع صنعتی رفسنجان (تالیا)، کارخانجات مخابراتی ایران و کارخانجات صنایع راه دور مبلغی بالغ بر 366 میلیارد ریال مطالبه دارد که در صورت های مالی این شرکت رفع نشده است.

معاون حسابرسی شرکت مخابرات ایران در مورد این مطالبات گفت: از این مبلغ 145 میلیارد ریال مربوط به بدهی مجتمع صنعتی رفسنجان است که در سال 93 تعیین تکلیف می شود. در همین حال 94 میلیارد ریال مربوط به بدهی شرکت کارخانجات مخابراتی ایران است که در حال اخذ وصول آن هستیم و 150 میلیارد تومان شرکت صنایع مخابراتی راه دور که هم اکنون ورشکسته و زیانده هستند به مخابرات بدهی دارد. همچنین مورد اختلافی با شرکت عمران کیش بر سر ادعای واگذاری زمین داریم که این موضوع نیز از طریق حقوقی پیگیری خواهد شد.

در نهایت بر اساس این بند از گزارش حسابرس قانونی مقرر شد مخابرات ظرف مدت 3 ماه پیگیری های خود را انجام داده و مطالبات مورد نظر را دریافت کند.

درآمدهای مخابرات معاف از مالیات است

به گزارش مهر، بر اساس گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت مخابرات ایران این شرکت مبلغ 519 میلیارد ریال در حوزه مخابرات استانی و 313 میلیارد ریال در حوزه مخابرات ایران به سازمان امور مالیاتی بدهکار عنوان شد که در این زمینه نیز معاون مخابرات با ارایه مستنداتی اعلام کرد که درآمدهای مخابرات معاف از مالیات است و مخابرات این مبالغ را قرار است پیگیری کند.

بر اساس اعلام شرکت مخابرات ایران در سال 89 این شرکت مبلغ 163 میلیارد ریال، در سال 90 مبلغ 146 میلیارد ریال مالیات پرداخت کرده است و برای مابقی اختلافات در این زمینه در حال رسیدگی است.

همچنین مخابرات مکلف شد در زمینه تاییدیه های حسابداری که مربوط به حساب های دریافتی تجاری و غیرتجاری و پیش پرداختی به مبلغ 1118 میلیارد ریال و حساب های پرداخت  به مبلغ 622 میلیارد ریال که تا این تاریخ وصول نشده است تا شهریور ماه اقدام کند. این مبالغ مربوط به حساب های شرکت مخابرات با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات زیرساخت، خدمات ارتباطی ایرانسل و خدمات هوایی پیام است.

اختلاف حساب مخابرات با دولت و ایرانسل

بر اساس گزارش حسابرس قانونی این مجمع شرکت مخابرات ایران اختلاف حسابی با دولت، خدمات اتصال متقابل با شرکت ایرانسل و پوشش بیمه ای داشته است که بر این اساس مقرر شد این شرکت ظرف مدت دو ماه نسبت به تعیین تکلیف این اختلاف حسابها اقدام کند.

بر این اساس طبق صورت های مالی موجود مبلغ 4007 میلیارد ریال بابت بدهی دولت از سال 87 عنوان شد که طبق اطلاعات موجود و بر اساس نظریه کارشناسی 2428 میلیارد از این ادعا قابل احتساب تلقی شد و مبلغ 811 میلیارد ریال خارج از چارچوب این ادعا قرار گرفت.

در همین حال بر اساس تفاهمنامه میان شرکت مخابرات و اپراتور تلفن همراه از سال 87 بابت هزینه خدمات اتصال متقابل میان این دو اپراتور به ازای هر دقیقه ارتباط با ایرانسل مبلغ 334 ریال محاسبه و در مورد ارتباطات بالعکس درآمد مربوط به ازای هر دقیقه شهری 83 ریال و بین شهری 167 ریال محاسبه شد که در این زمینه این اختلاف حساب ها باید پیگیری شود.

در این راستا مظفر پوررنجبر مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در زمینه توافق با شرکت ایرانسل دو سال است که زمان گذاشته ایم و در اواخر نیمه دوم اسفندماه موضوع اینترکانکشن (اتصال متقابل) کمیسیون تنظیم مقررات وارد کار شد و مقرر شده است که جمع بندی نهایی در زمینه اختلاف حساب در این حوزه در جلسه آینده کمیسیون تنظیم مقررات و  ارتباطات بررسی و تصویب شود و تا پایان اردیبهشت ماه این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد.

مخابرات خواستار دریافت طلب خود از وزارت امور اقتصادی و دارایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در این مجمع با توجه به اعلام بازرس قانونی در زمینه عدم پرداخت سود سهام دولت که مبلغ 280 میلیارد تومان است، سیدمصطفی سید هاشمی رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در دفاع از حساب های مالی مخابرات گفت: از قبل از خصوصی سازی و از 5 سال پیش وزارت امور اقتصادی و دارایی که سهامدار عمده دولت است 330 میلیارد تومان به مخابرات بدهکار است.

وی گفت:  5 سال دنبال طلبمان از وزارت اقتصاد هستیم و هم اکنون خواستار دریافت این طلب از این وزارتخانه هستیم که تا کنون با آن موافقت نشده است

وی گفت:  شرکت های استانی مخابرات به شرکت مخابرات ایران مبلغ 6797 میلیارد ریال به دلیل عدم توانایی در پرداخت هزینه های تکلیفی بدهکار هستند که این موضوع نقدینگی مخابرات را تحت الشعاع قرار داده است با این حال با تمام این موضوعات بدهی دولت، بدهی سهام عدالت و بدهی سهامداران خرد در حوزه سود سهام پرداخت شده است و مخابرات تنها پیگیر بدهی خود از وزارت امور اقتصادی و دارایی است. هر سهم مخابرات 435 ریال سود گرفت.

به گزارش مهر، در پایان این مجمع بر اساس خواسته سهامداران حقیقی و با توجه به تورم چند ده درصدی در کشور و به دلیل اینکه نرخ پالس مکالمات از ساعت 82 تا کنون تغییر زیادی نداشته است مجمع عمومی صاحبان سهام مخابرات با پیگیری افزایش مجدد ای تعرفه های مخابراتی موافقت کرد.

همچنین بر اساس 1998 میلیارد تومان درآمد مخابرات در سال 92 صاحبان سهام با پرداخت سود 435 ریالی به ازای هر سهم برای سال 92 موافقت کردند و قرار شد ظرف مدت یک هفته سود قابل تحسین به سهامداران پرداخت شود.

همچنین در این جلسه پاداش هیات مدیره به اشخاص حقوقی 450 میلیون تومان تعیین شد و نیز حق جلسه اعضای غیرموظف به ازای هر جلسه 500 هزار تومان به تصویب رسید.

در این جلسه سهامداران حقوقی تعیین شدند و مقرر شد نمایندگان این سهامداران برای عضویت در هیات مدیره ظرف مدت یک هفته معرفی شوند. 

در این مجمع هزینه کرد 1 میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده و 5 میلیارد تومان برای هزینه کرد مسئولیتهای اجتماعی به مخابرات واگذار شد.

کد خبر 2287691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha