۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۳۶

آیت الله باریک بین:

مساجد کانون مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند

مساجد کانون مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند

قزوین - خبرگزاری مهر، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان مساجد به عنوان پایگاه های دینی نقش تعیین کننده ای دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، گردهمایی ائمه جمعه استان ظهر پنجشنبه با حضور امام جمعه در مسجد شیخ‌ الاسلام برگزار شد.

آیت ‌الله هادی باریک‌ بین در این مراسم با بیان اینکه امروز مساجد نقش تأثیرگذاری در برابر هجمه تهاجم فرهنگی ایفا می‌کنند اظهارداشت: با توجه به این ویژگی بارز مساجد در عصر کنونی ائمه جماعات باید بیش از پیش در زمینه جذب بیشتر مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان به مساجد داشته و در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

امام جمعه قزوین با اشاره به پاسخگویی به شبهات و مسائل دینی توسط ائمه جمعه اضافه کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند با ایجاد شبهه در دین و احکام اسلامی به مبانی اسلامی و قرآنی ضربه وارد کنند.

آیت الله باریک‌ بین ادامه داد: ائمه جمعه باید در این زمینه هوشیار و بصیر باشند و به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اجازه ندهند به اعتقادات دینی مسلمانان آسیبی وارد شود.

امام جمعه استان عنوان کرد: در عصر حاضر پاسخگویی به شبهات دینی، مسائل احکام و ترویج احکام دینی در جامعه بسیار حائز اهمیت است که روحانیون و در رأس آن ائمه جمعه باید اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند تا نسل نوجوان و جوان گرفتار توطئه‌های دشمنان نشوند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ضمن قدردانی از فعالیت‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین تصریح کرد: این مرکز با همکاری و تلاش ارزشمند حجت‌الاسلام صفی‌خانی و هماهنگی ائمه جماعات مساجد استان در برگزاری نمازهای جماعات به ویژه نماز جماعت صبح در شهر قزوین موفق عمل کرده است.

آیت الله باریک‌ بین بیان کرد: البته باید به برگزاری نماز جماعت صبح توجه بیشتری شود، زیرا هنوز در برخی از مساجد نماز جماعت صبح اقامه نمی‌شود.

امام جمعه استان تصریح کرد: ائمه جمعه در برگزاری هرچه باشکوه‌تر نماز جماعت به ویژه نماز جماعت صبح در تمام مساجد استان نقش مهمی ایفا می‌کنند و در جذب مردم و جوانان برای اقامه نماز جماعت صبح می‌توانند تأثیرگذار باشند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین با اشاره به تأثیر روابط عمیق بین مردم جامعه و ائمه جماعات ابراز کرد: ائمه جماعات مساجد و روحانیون باید تلاش کنند ارتباط عمیق‌تری با آحاد مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان برقرار کنند که این امر در ترویج فرهنگ غنی اسلامی تأثیرات مثبتی دارد.

کد خبر 2287819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha