۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۴۷

گزارش مهر/

متین برای صعود با قهرمان اروپا می جنگد/ آیا شاگردان بانیولی تاریخ ساز می شوند؟

متین برای صعود با قهرمان اروپا می جنگد/ آیا شاگردان بانیولی تاریخ ساز می شوند؟

ورامین - خبرگزاری مهر: تیم متین ورامین برای صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال باید قهرمان اروپا را با نتیجه قاطع شکست دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های جهان در برزیل در حالی پیگیری می شود که امشب و با برگزاری سه دیدار حساس، تکلیف چهار تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی مشخص خواهد شد.

اما اوج این رقابت ها در گروه دوم این مسابقات است، جایی که با پیروزی شب گذشته بلوگوریه بگلوردو از روسیه مقابل میزبان رقابت ها، کمی اوضاع جدول این گروه پیچیده شد و سه تیم از چهار کشور حاضر از این گروه شانس رسیدن به مرحله نیمه نهایی را دارند.

تیم ساداکروز برزیل سه بازی مرحله گروهی خود را انجام داده است و با دو پیروزی و یک شکست و معدل 2/33 در رده دوم قرار گرفته است و در مقابل تیم بلوگوریه بگلوردو از روسیه نیز از دو بازی گذشته خود دو پیروزی کسب کرده و با معدل 3 شانس بالایی برای صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات دارد.

اما تیم متین ورامین که به عنوان نماینده ایران و آسیا در این مسابقات حضور دارد از دو بازی گذشته خود یک پیروزی مقابل نماینده پورتوریکو و یک شکست مقابل نماینده برزیل به دست آورده است و با کسب سه امتیاز و معدل امتیازی 1 در رده سوم گروه قرار دارد.

متین ورامین در بازی امشب چاره ای جز شکست قهرمان اروپا که نامداران تیم ملی روسیه را در ترکیب خود دارد در مقابل خود نمی بیند، کاری که در صورت تحقق آن یک شگفتی بزرگ در این رقابت ها محسوب شده و متین ورامین تاریخ ساز می شود.

در این میان و به عقیده کارشناسان و تحلیلگران والیبال، شانس نمایندگان برزیل، روسیه و ایتالیا برای کسب عنوان قهرمانی بیش از سایر تیم هاست اما برخی نیز اعتقاد دارند که تیم هایی نظیر متین ایران می توانند شگفتی ساز این دوره از رقابت ها شوند.

با قهرمانی تیم متین در مسابقات لیگ برتر، نماینده ورامین به مسابقات جام باشگاه های آسیا صعود کرد و این تیم پس از پایان مسابقات لیگ برتر والیبال و پس از استراحت کوتاه، تمرینات خود را زیر نظر دانیله بانویلی ادامه داد و توانست با غلبه بر مدعیان آسیایی خود به قهرمانی قاره کهن دست پیدا کند.

متین ورامین در دو بازی گذشته مسابقات جهانی آنقدر خوب و جسورانه بازی کرده است که علاوه بر تحسین فدراسیون جهانی، تقدیر سرمربیان تیم های برزیل و پورتوریکو را نیز برانگیخته است.

سرمربی تیم ساداکروز برزیل عملکرد شاگردان بانیولی در این دیدار را تحسین کرد و گفت: به تیم ایرانی به خاطر این بازی خوب تبریک می گویم، آن ها توانستند تیم ما را آزار دهند و شرایط را برای پیروز شدن پیچیده کردند، به ویژه با سرویس های شناور و تاکتیک بسیار خوب توانستند مقاومت خوبی نشان دهند.

خاویر گاسپار، سرمربی تیم والیبال گواینبو متس در مورد تیم متین ورامین اظهار داشت: ایرانی‌ها بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند، آنها سرویس‌های بسیار خوبی می‌زدند و این موضوع فشار زیادی به ما وارد کرد و  ما قادر نبودیم توپ را به خوبی پاس بدهیم و همین امر موجب شد تا در حمله موثر و خطرناک نباشیم.

بازیکنان متین نیز در مورد بازی با نماینده روسیه معتفدند که تیم های شرکت کننده و قدرتمند این مسابقات را به خوبی آنالیز کرده اند و سرمربی تیم نقاط ضعف و قوت هریک از تیم ها را به بازیکنان یادآور شدند و اکنون تیم در شرائط مناسب و خوبی قرار دارد و همه تلاش خود را خواهد کرد که دل مردم ایران را شاد کند.

اما آنچه حائز اهمیت است آن می باشد که به دلیل فشردگی بازی های متین ورامین، فدراسیون والیبال اجازه همراهی بازیکنان ملی پوش متین نظیر معروف، موسوی و محمودی را در مسابقات جهانی نداد به همین خاطر متین ورامین در این مسابقات با پدیده های لیگ شرکت و این نتایج را بدست آورد و این مسأله نشان از پتانسیل ورزش والیبال در کشور دارد.

نکته ای که سرمربی تیم متین ورامین نیز به آن اعتقاد دارد و می گوید: قرار است یک نماینده از ایران به مسابقات جام باشگاه‌های جهان برود و خوب نیست که تیم ضعیفی روانه رقابت‌ها شود و علاوه بر اینکه این رقابت‌ها فرصت خوبی برای بازیکنان ایران است که حضور در یک تورنمنت معتبر جهانی را تجربه کنند و این یک شانس بزرگ است تا ایرانی‌ها در رده باشگاهی هم رشد داشته باشند.

با توجه به پتانسیل موجود، این تیم میتواند صاحب جایگاه خوبی در جهان شود چرا که حضور مربی کاربلد و باتجربه به همراه بازیکنان ملی پوش و غیرتمند، این امید را زنده کرده که تیم متین ورامین بتواند رده های بالای جدول در جهان را برای شهر ورامین به ارمغان آورد.

احسن شیرکوند، مصطفی شریفات، محمدطاهر وادی، محمد امیرمحمد، فرهاد پیروت پور، پوریا فیاضی، علی سجادی، علیرضا نصراصفهانی، آرش کشاورزی،‌ شاهین مفیدی، فرهاد سال افزون، علی اصغر رزمفر، میکائیل تاجر، سعید مصطفی‌وند، سعید شیرود،  حسام بخششی، محمدحسن صنوبری و امین علوی بازیکنان متین ورامین بازیکنان متین در این رقابت ها را تشکیل می دهند.

به هر ترتیب هر نتیجه ای در بازی امشب رقم بخورد چیزی از ارزش های متین ورامین که با نیمی از بازیکنان اصلی خود در این مسابقات شرکت کرده است، کم نخواهد کرد.

کد خبر 2287831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha