۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۲۴

در صورت عدم صرفه جویی؛

اردبیل با مشکل تامین آب شرب مواجه می شود/ تاکید بر صرفه جویی 20 درصدی

اردبیل با مشکل تامین آب شرب مواجه می شود/ تاکید بر صرفه جویی 20 درصدی

اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: در صورتی که شهروندان این استان تابستان امسال در مصرف آب صرفه جویی نکنند، با مشکلاتی در تامین آب شرب مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین حسن زاده عصر شنبه در نشست کارگروه انسجام بخشی آب و آبفای استان اردبیل اضافه کرد: شهروندان باید در تابستان مصرف بهینه آب را لحاظ کنند چرا که اگر در مصرف آب صرفه‌جویی نشود، در تامین آب شرب با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به اطلاع رسانی های صورت گرفته در زمینه لزوم صرفه جویی در مصرف آب شرب تاکید کرد که از ابتدای امسال از طریق رسانه ملی بر ضرورت صرفه جویی 20 درصدی مصرف آب تاکید شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به مصوبات قبلی در خصوص آبگیری سد گیوی و نحوه تامین آب شرب شهرستان کوثر ادامه داد: برنامه های لازم برای مدیریت مصرف آب به منشور عبور از تابستان و مشکلات احتمالی کمبود آب در برخی از مناطق استان به شرکت ها ابلاغ شده است.

وی همچنین در خصوص تخصیص اعتبارات مصوب امسال برای اجرای پروژه های آبفای استان تصریح کرد: امسال 184 میلیارد ریال به طرحهای عمرانی و اجرای پروژه های عمرانی و ایجاد تاسیسات فاضلاب هفت شهر استان از محل اعتبارات ملی استانی سال 93 تخصیص یافته است.

به گفته حسن زاده براساس آن 32 میلیارد ریال به طرح فاضلاب اردبیل، 30 میلیارد ریال به مشگین شهر، 30 میلیارد ریال خلخال، 30 میلیارد ریال پارس آباد، 13 میلیارد ریال نیر، 14 میلیارد ریال  کوثر و 35 میلیارد ریال به سرعین اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در چند ماهه اخیر تزریق تسهیلات برای سرعت بخشی به اجرای پروژه های فاضلاب در 9 شهر استان انجام شده است، عنوان کرد: با تزریق این اعتبارات کندی و تاخیر ایجاد شده در ادامه روند پروژه های مذکور هر چه زودتر از بین خواهد رفت.

کد خبر 2288990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha