۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۲۱:۴۲

حمیدی:

تحولات آموزش و پرورش بدون معلم اتفاق نمی افتد

تحولات آموزش و پرورش بدون معلم اتفاق نمی افتد

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: تحولات آموزش وپرورش بدون معلم، اتفاق نمی افتد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرزاد حمیدی در سی امین یادواره بزرگداشت مقام معلم شامگاه شنبه در پردیس  شهید بهشتی مشهد اظهار کرد: وجودمنابع مالی بدون مدیریت صحیح و نقش راهبردی معلم در نظام تعلیم و تربیت بی فایده است.
 
معاون تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش پس از نهاد خانواده مهمترین فصل مشترک ارتباط حاکمیت و مردم است.
 
حمیدی با بیان این که این سازمان به صورت ساختاری عظیم به صورت یک شبکه اجتماعی نماینده همه خانواده های ایرانی است، افزود: این فرصت بسیار بزرگی است که نظام تعلیم و تربیت در اختیار دارد تا نسل آینده را تربیت کند.
 
وی با اشاره به این که هم اکنون 12میلیون و 300 هزار دانش آموز در 105 هزار مدرسه کشور در حال تحصیل هستند، افزود: یک میلیون فرهنگی کار تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان این مرز و بوم را برعهده دارند.
 
معاون تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش تعداد بازنشستگان فرهنگی را 730 هزار تن دانست و آنان را از افتخارات نظام تعلیم و تربیت معرفی کرد.
 
حمیدی معلم رادارای اثر گذارترین و محوری ترین  نقش درامر آموزش وپرورش دانست و بیان کرد: توجه به منزلت و معیشت معلمان از نخستین سیاستهای راهبردی وزیر این نهاد است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به توسعه مشارکتها که از دیگر اهداف وزارت آموزش و پرورش است پرداخت و گفت: تکیه بر توانمندی های معلمان در خصوص تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها،توجه بر ایده های دانش آموزان در فعالیتهای این نهاد، کاربست تجارب اولیا و توانمندی سازمانها و ارگانها نیز از دیگر زیرمجموعه های  جلب مشارکت به شمار می رود.
 
معاون تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: مبادله پنج تفاهم نامه با سازمانها و امضای دو تفاهم نامه با وزارت کشور و ورزش و جوانان که به زودی انجام می شود برای ارتقا آموزش و پرورش، امکان مشارکت سازمانها را فراهم می آورد.
 
حمیدی حضور دانش آموزان در پارلمانها، مجالس دانش آموزی و شهرداران مدرسه را اعتماد به نسلی دانست که می توانند کار ساز باشند.
 
وی همچنین مشارکت دانش آموزان در فعالیتهای گروهی و ورزشی مدارس را از مهمترین عوامل اجتماعی شدن آنان و زمینه ای برای ورود به زندگی آینده برشمرد و افزود: عملیاتی ساختن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز از دیگر برنامه های این وزارت است.
 
معاون تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در ادامه پرورش دانش آموزانی فعال، خلاق و جامعه مدار را بیان و تصریح کرد: ارتقا مدیریت مدارس و مدرسه محوری از برنامه هایی است که اجرایی خواهد شد.
 
حمیدی همسویی وزارت تا مدارس و از مدرسه تا ستاد را یادآور کرد و گفت: این تدابیر به کیفیت بخشی مدارس کمک کرده و همسویی ملی را رقم می زند.معلمی که بداند تصمیمات کلان بدون نظر او ابلاغ نمی شود با جان به تغییر وپیشرفت امید می بندد.
کد خبر 2289053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha