۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۵۳

شیری:

20 درصد بازنشستگاه خوزستان مطالبات خود را دریافت نکرده اند

20 درصد بازنشستگاه خوزستان مطالبات خود را دریافت نکرده اند

اهواز – خبرگزاری مهر: مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری در خوزستان گفت: 20 درصد بازنشتگاه خوزستان مطالبات خود را دریافت نکرده اند که به زودی مطالبات آنها نیز پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیمراد شیری پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان بازنشسته خوزستان گفت: تعلیم و تربیت از شئون الهی است که خداوند آن را به پیامبران و اولیا ارزانی داشته است تا انسان با راهنمایی آنها به مسیر درست هدایت شود.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری در خوزستان اظهار کرد: خوشبختانه این استان در حال طی کردن رده های ارتقا، یکی پس از دیگری است. خوزستانی که زمانی استان سی ام کشور بود اکنون در بین سازمانها جزو سه استان اول کشور است.

شیری در خصوص عدم اجرای رتبه شغلی معلمان آموزش و پرورش گفت: احکام تغییر رتبه شغلی مربوط به زمان اشتغال بازنشستگان توسط آموزش و پرورش صادر شده است ولی مبلغ ریالی آن به افراد ذی نفع پرداخت نشده که به تبع کسری متعلقه به حساب صندوق بازنشستگی صورت نگرفته است. تاکنون احکام اعمال رتبه شغلی تعدادی از بازنشستگان اعمال نشده است ولی صندوق بازنشستگی کشوری آماده اصلاح احکام بازنشستگان ذی نفع خواهد بود.

وی افزود: کارت منزلت به عنوان کارت شناسایی هویتی معلمان در طول سالهای فعالیت آنها است که پس از بازنشسته شدن معلمان، این کارت از آنها پس گرفته خواهد شد.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری در خوزستان بیان کرد: دستگاه هایی که قرارداد بیمه عمر و حوادث شاغلان و بازنشستگان آنها با صندوق بازنشستگی منعقد شده است با استناد مصوبه دولت، بدون سقف سنی از مزایای این بیمه بهره مند خواهند شد ولی دستگاه هایی که به جای صندوق بازنشستگی کشوری از سایر شرکتهای بیمه ای برای عقد قرارداد بیمه نامبرده استفاده کرده اند قطعا محدودیت سقف سنی 70 سال را دارند . برای رفع این مشکل ضروری است که بارنشستگان از طریق دستگاه صندوق بازنشستگی کشوری اقدامات لازم را انجام دهند.

شیری گفت: احکام معلمان بازنشسته پنجم فروردین ماه سال جاری و به موقع صادر شده است . سعی کردیم حقوق بازنشستگان را با صدور احکام جدید پرداخت کنیم.

وی افزود: از دو سال گذشته معلمان بازنشسته سنوات ارفاقی داشته اند که دولت قادر به پرداخت آنها نبوده است.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری در خوزستان در خصوص مطالبات ناشی از خدمات مدیریت کشوری بیان کرد: بار ناشی از این تعهد باید به صورت فروش سهام انجام شود. حدود 20 درصد بازنشستگان هنوز مطالباتشان پایان نیافته است که بیست و پنجم ذی الحجه روز تکریم از بازنشستگان باقی آن را پرداخت خواهیم کرد.


 

کد خبر 2289670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha