۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۴۹

طباطبایی:

ورود به بازار کار مهم ترین مشکل معتادان پس از ترک اعتیاد است

ورود به بازار کار مهم ترین مشکل معتادان پس از ترک اعتیاد است

ورامین - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی انتظامی فرماندار ورامین گفت: مهمترین مشکل معتادان پس از ترک اعتیاد، ورود آنان به بازار کار است که مسئولان دستگاه های مختلف باید با ایجاد فرصت های شغلی برای افرادی که مبادرت به ترک اعتیاد کرده اند، اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا طباطبایی عصر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ورامین با اشاره به تلاش دشمن در زمینه اشاعه مواد مخدر در کشور اظهار داشت: امروز دشمن با ابزارهایی نظیر مواد مخدر به جنگ ملت ایران آمده و سعی دارد با آلوده کردن مردم این سرزمین زمینه سلطه بر افکار و اعتقادات آنان را به دست آورند و در این زمینه لازم است که خانواده ها بیشتر نظارت کنند.

وی افزود: باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری که از جوانان و مردم می خواهند به مقابله جدی با خطر اعتیاد بپردازند، مسئولان باید عزم خود را بیشتر کنند و با فعالیت بیشتر در این بخش، هماهنگی های لازم و ضروری را افزایش دهند تا دستاوردهای مثبت تری حاصل شود.

این مسئول با اشاره به اثرات سوء مصرف مواد مخدر در جامعه به ویژه در میان نسل جوان اظهار داشت: امروز برخورد با مواد مخدر و سرکردگان باندهای قاچاق، یکی از اولویتهای مهم امنیت ملی کشور است و باید در این زمینه به صورت ساختاری و بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب، جهادی عمل شود.

طباطبایی نظم و امنیت جامعه را مرهون تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی دانست و یادآور شد: نیروی انتظامی با تلاش شبانه روزی و با تعامل مردم، امنیت مناسبی را در جامعه ایجاد کرده و توانسته با سربلندی، آرامش و آسایش را برای شهروندان به ارمغان آورد.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار ورامین با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شرق استان تهران یادآور شد: از وظایف مهم این شورا فراهم کردن زمینه مبارزه با فعالیت های مرتبط مواد مخدر، ایجاد زمینه مناسب برای مبارزه با تهدیدها، فراهم کردن زمینه لازم برای مبارزه با مواد مخدر، ایجاد زمینه های مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد، استفاده از امکانات حقوقی و قضایی، فراهم کردن زمینه های لازم برای شناسایی دارایی های قاچاقچیان، فراهم آوردن زمینه های علمی و مالی برای بهینه سازی برنامه ها، تهیه و تدوین جلسات شورا و برگزاری سمینارهای مختلف علمی از جمله وظائف این شوراست.

وی ادامه داد: میزان کشفیات مواد مخدر در طول سال گذشته و روزهای ابتدایی سال جاری در شهرستان ورامین نشان از عزم جدی و تلاش و فداکاری نیروی انتظامی در مقابله با این پدیده خانمان سوز است و باید قدردان این ایثار و از خودگذشتگی بود.

این مسئول گفت: طبق آمارها کشفیات امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته که این مطلب هم باعث خرسندی است و هم نگرانی، خرسندی از این جهت که نشان می دهد نیروی انتظامی، اطلاعات، دستگاه قضایی و دیگر دستگاه ها هوشیارانه با سوداگران مرگ مبارزه می کنند.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار ورامین ادامه داد: نگرانی نیز از این بابت است که ببینیم دشمن در حال سرمایه گذاری برای انحراف جوانان ماست، خانواده ها و تمامی مسئولان و مردم هوشیار باشند و نیروی انتظامی را در برخورد با سوداگران مرگ یاری دهند.

طباطبایی اظافه کرد: نیروی انتظامی باید علاوه بر شناسایی و رصد مستمر مناطق آلوده و اجرای طرح های مقابله و پیشگیری از مواد مخدر، به بحث آموزش نیز توجه جدی داشته و آن را در دستور کار خود قرار دهد زیرا لازمه مبارزه با مواد مخدر آموزش و پیشگیری است.

وی تأکید کرد: اقدامات موثر وسازنده نیروی انتظامی در برخورد با عاملان توزیع مواد مخدر وکشفیات متعدد در این زمینه توانسته بسیاری از مشکلات این معضل را کاهش دهد ولی در کنار این امر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی و آموزش و پرورش و سایر نهادها نیز می باید وارد میدان شده و با اطلاع رسانی به موقع، زمینه را برای کاهش ابتلای افراد به مواد مخدر فراهم کنند.

این مسئول گفت: یکی از مهمترین پایگاه های فرهنگ سازی در جامعه آموزش و پرورش و مدارس می باشد و باید آموزش های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد به جوانان و آینده سازان ایران اسلامی و خانواده آنان ارائه شود تا جامعه ای مصون در برابر اعتیاد به وجود آید.

طباطبایی از کمپهای مجاز ترک اعتیاد به عنوان عاملی مهم در درمان مبتلایان به اعتیاد یاد کرد و افزود: نظارت مستمر بر فعالیت کمپ های مجاز ترک اعتیاد از سوی دستگاه های ذیربط و جلوگیری از فعالیت کمپ های غیرمجاز عامل مهمی در درمان مبتلایان به اعتیاد است و این نظارت باید دائم، کار آمد و به روز باشد.

این مسئول یادآور شد: مهمترین مشکل معتادان پس از ترک اعتیاد، ورود آنان به بازار کار است و مسوولان دستگاه های مختلف باید با ایجاد فرصت های شغلی برای افرادی که مبادرت به ترک اعتیاد کرده اند اقدام کنند.

وی ضرورت گسترش پیشگیری اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر را حائز اهمیت دانست و گفت: موفقیت مبارزه با مواد مخدر در کاهش تقاضاست و با فرهنگ سازی باید عواقب مصرف مواد مخدر را به خوبی برای هریک از اعضای جامعه تفهیم کرد تا رغبتی برای استعمال مواد مخدر به وجود نیاید.

کد خبر 2290095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha