۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۰۵

جام جهانی کشتی فرنگی - تهران؛

دور خیز برای قهرمانی در سایه قهر و کناره گیری!

دور خیز برای قهرمانی در سایه قهر و کناره گیری!

سوت آغاز رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی 2014 تهران در حالی از فردا در سالن شهدای هفتم تیر پایتخت به صدا در می‌آید که این دومین سال پیاپی کناره گیری محمد بنا در آستانه جام جهانی است.

به گزارش خبرنگارمهر، در حالیکه قهر و کناره گیری محمد بنا بعد از المپیک لندن باعث شد، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با وضعیتی مبهم و بلاتکلیف در جام جهانی سال گذشته به میدان برود، امید آن می‌رفت که تیم ملی در جام جهانی امسال با سرمربیگری و هدایت محمد بنا ظاهر شود که کناره گیری و قهر مجدد بنا در آستانه این پیکارها، شوک تازه‌ای به کشتی فرنگی وارد آورد.

مطمئنا وجه اشتراک جام جهانی 2013 تهران با جام جهانی امسال ، عدم حضور محمد بنا در هر دو میدان است که سال گذشته منتهی به شکست از روس‌ها و نایب قهرمانی شد و امسال هم آبستن اتفاقات و حوادث احتمالی است که باید فردا در سالن پیر پایتخت منتظر آن باشیم.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران پس از نایب قهرمانی در جام جهانی سال گذشته امید زیادی به جبران این شکست در پیکارهای امسال و انتقام از روس‌ها داشت که بحران قهر و کناره گیری محمد بنا و غیبت یک هفته‌ای فرنگی کاران نامدار در اردوی تیم ملی، باعث شد این امید هر روز کمرنگ تر از قبل شود.

به هر حال این بحران و چالش با بازگشت فرنگی کاران طلایی المپیک و مردان عنوان دار کشتی فرنگی به اردوی تیم ملی پایان یافت اما هنوز مشخص نیست امتیاز میزبانی جام جهانی در تهران، می‌تواند تضمین مطمئنی برای باز پس گیری قهرمانی از روس‌ها باشد یا خیر؟

تیم ایران با قرار گرفتن در گروه دو جام جهانی امسال با تیم‌های کره‌جنوبی، ارمنستان، آذربایجان و فنلاند همگروه شد و از هم اکنون می‌توان پیش بینی کرد، تنها حریف اصلی و مستقیم ایران برای راهیابی به فینال، کره‌ای‌#های مدعی و عنوان‌دار هستند. هر چند نباید از تیم‌های ارمنستان و آذربایجان نیز به سادگی گذشت که تک ستاره‌های توانمندی را در ترکیب خود دارند.

البته در گروه یک جام جهانی، کار کاملا متفاوت است و تیم روسیه به عنوان سرگروه با تیم‌های مجارستان، آمریکا، ترکیه و قزاقستان همگروه شده که از هم اکنون می‌توان حدس زد قهرمان دوره قبلی جام جهانی یعنی روسیه می‌تواند به راحتی به فینال مسابقات امسال راه یابد.

آنچه مسلم است باید تا فردا منتظر ماند و دید که آیا تیم ایران با پیشینه دو دوره قهر و کناره گیری محمدبنا در آستانه جام جهانی می‌تواند به نتیجه قابل قبولی دست یابد یا خیر؛ که البته امیدواریم تیم ملی کشورمان بتواند با راهیابی به فینال، جام قهرمانی را به خانه بیاورد و روس‌ها را دوباره مقهور توان و اراده خود کند.

رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی 2014 میلادی درروزهای 25 و 26 اردیبهشت‌ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 2291214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha