۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۱۹

شعارهای انقلابی شنیده‌نشده در «مثل یک پدر» به گوش می‌رسد

شعارهای انقلابی شنیده‌نشده در «مثل یک پدر» به گوش می‌رسد

رهبر قنبری با بیان اینکه برای ساخت تله فیلم «مثل یک پدر» از تهیه کننده کار خواسته به او اجازه دهد فیلمی بسازد که برای همه زمان‌ها به کار بیاید، به شعارهای انقلابی اشاره کرد که برای اولین بار در این فیلم استفاده شده‌اند.

رهبرقنبری که مشغول ساخت تله‌فیلم «مثل یک پدر» برای شبکه یک است به خبرنگار مهر گفت: این فیلم تلویزیونی همه ویژگی‌های یک فیلم سینمایی را دارد. به اعتقاد من بیان تاریخ به صرف تاریخ به درد نمی‌خورد بلکه باید با تاریخ به گونه‌ دیگری برخورد کرد زیرا تاریخ زمانی زیبا است که به کار امروز ما بیاید.

وی افزود: به عنوان مثال سال 88 وقایعی در کشور اتفاق افتاد که ممکن است 50 سال آینده هم دوباره اتفاق بیفتد پس ما باید از این وقایع فیلمی‌ بسازیم تا تاریخ را مانند آیینه مقابل مردم نشان دهد و مردم خود قضاوت کنند. به همین دلیل من در ساخت این فیلم که درباره وقایع 15 خرداد 42 است به تهیه‌کننده گفتم اجازه بدهد فیلمی‌ بسازم که برای همه زمان‌ها به کار بیاید.

کارگردان فیلم سینمایی «فصل بلوغ» درباره دخل و تصرف در فیلمنامه «مثل یک پدر» توضیح داد: البته کلیت داستان را که درباره یک جوان و شاگرد عکاسخانه است تغییری ندادم اما به هر حال نوع و نگرش نویسندگان بیشتر نو جلوه می‌کرد و به زمان حال بازمی‌گشت و برخی از کلام هایی مانند «سه شد» و از این قبیل در فیلمنامه آمده بود که مربوط به زمان حاضر است نه سال 42 که این ها را ویرایش کردم، یک اشتباهات تاریخی هم در روایت داستان وجود داشت که لازم به اصلاح بود مثلا زمان تاسیس برخی از ارگان ها باید تصحیح می‌شد و همینطور برخی از شعارها را که در آن زمان گفته می‌شد تا همین چند شب پیش درباره اش تحقیق کردم و به همین دلیل شما در این فیلم شعارهایی می‌شنوید که زیاد نشنیده‌اید. از جمله شعار «خمینی خمینی خدانگهدار تو، بمیرد بمیرد دشمن خونخوار تو.»

قنبری درباره انتخاب بازیگران این پروژه هم توضیح داد: مشکلی در بازی گرفتن از دوستان نداشتم چون بازیگرهای حرفه‌ای چون مریم کاویانی، بهزاد داوری و سعید نیک پور را داشتم همینطور هادی سعادتی و حمید حسین زاده که از بازیگران بسیار خوب کشور هستند.

فیلم تلویزیونی «مثل یک پدر» به تهیه کنندگی رضا اسدی کاشانی و کارگردانی رهبر قنبری برای پخش در اواسط خرداد از شبکه یک تهیه می‌شود. این  فیلم در حال حاضر مراحل تصویربرداری را در شهرک غزالی طی می‌کند.

کد خبر 2291484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha