۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۱۳

اپتومتری جایگاه مناسب شغلی در ایران ندارد

اپتومتری جایگاه مناسب شغلی در ایران ندارد

مشهد – خبرگزاری مهر: رییس انجمن اپتومتری خراسان گفت: در کشورهای بسیاری اپتومتری جزء چهار شغل برتر درمان و سلامت محسوب می شود و در ایران نیز باید این شغل خاص جایگاه اصلی اش را بیابد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عظیمی عصر چهار شنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه همایش اپتو متری در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: افتخار آفرینی دکترهادی استادی مقدم از اپتومتریست های برتر کشور و دریافت لوح افتخار در دو سال متوالی از ریاست جمهوری نشان می دهد که اپتومتریست ها همواره جزء افتخار آفرینان عرصه پزشکی و پیرایزشکی بوده اند.

وی با اشاره به آغاز به کار مرکز تحقیقات عیوب انکساری در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: این مرکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و انجمن اپتومتری خراسان آغاز به کار کرده است و امید می رود با این مرکز و حمایت از تحقیقات صورت گرفته در این حوزه مشکلات موجود در سر راه این حرفه خاص را برطرف کنیم.

دبیر علمی برپایی چهاردهمین کنگره ملی اپتومتری خراسان افزود: اپتومتریست ها جزء مشاغل خاص و زیر مجموعه ای از حرفه ی پیراپزشکی محسوب می شوند و با همکاری ارگان ها و نهادهای دولتی و مردم نهاد، با حل مشکلات پیش روی این حرفه به جایگاه اصلی خود در ایران دست خواهند یافت.

چهاردهمین کنگره ملی اپتومتری خراسان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و انجمن اپتومتری خراسان از امروز ، آغاز و تا 26 اردیبهشت ماه در ساختمان ساپکو واقع در بلوار شهید منتظری مشهد ادامه دارد.

 

کد خبر 2291555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha