۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۵۸

قائد رحمت خبر داد:

معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح کارخانه داروسازی بایرافلاک به لرستان سفر می کند

معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح کارخانه داروسازی بایرافلاک به لرستان سفر می کند

خرم اباد - خبرگزاری مهر: نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح کارخانه داروسازی بایرافلاک به لرستان سفر می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس قائدرحمت ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه دوره تعارف کردن ها به سر رسیده و دیگر نمی توان واقعیات را کتمان کرد، گفت: وضعیت اشتغال لرستان بسیار نامناسب و شاخص ها حاکی از آن است که فاصله استان لرستان با وضعیت مطلوب خیلی زیاد است.

وی افزود: این وضعیت به راحتی حل شدنی نیست و گمان نکنیم که اگر مدیری عوض می کنیم مشکلات لرستان حل می شود.

قائد رحمت از رئیس جمهور برای اولویت قراردادن سفرش به بعضی از استان ها انتقاد کرد و گفت: از آنجایی که مشکل لرستان با سایر استان ها متفاوت تر است از رئیس جمهور انتقاد می کنم و از ایشان می پرسم مطابق کدام شاخص سفر به سه استان دیگر را قبل از استان لرستان قرار داده اید.

وی خطاب به روحانی گفت: آقای رئیس جمهور، لرستان دارد می میرد، بیکاری در این استان موج می زند و سفره های مردم خالی است و چه چیزی بغرنج تر از این موارد می تواند باشد که سفر به استان های دیگر در اولویت قرار می گیرد.

معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح کارخانه داروسازی به لرستان سفر می کند

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی همچنین از استانداری لرستان برای به تعویق انداختن سفر معاون اول رئیس جمهور به لرستان برای افتتاح کارخانه داروسازی بایر افلاک بشدت انتقاد کرد و گفت: از بهمن سال گذشته از دکتر جهانگیری برای افتتاح کارخانه داروسازی افلاک دعوت شده است ولی این امر تا کنون محقق نشده است.

وی افزود: وقتی علت عدم سفر جهانگیری را به لرستان از ایشان جویا شدیم گفت هیچ دعوتنامه ای از سوی استان برای دعوت از ما نیامده است.

قائد رحمت خطاب به مسئولین استان لرستان گفت: آقایان چند ماه دیگر باید صبر کنیم تا یک مسئول برای افتتاح به استانمان بیاید، همین اهمال کاری ها باعث شده است از سایر استان ها عقب بیفتیم.

وی گفت: من وکیل مردم هستم و از آن ها رای گرفته ام که به جای آن ها حرف بزنم و حال می گویم ما دیگر نمی توانیم این وضعیت را تحمل کنیم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار شده است دکتر جهانگیری تا 30 ام اردیبهشت برای افتتاح کارخانه داروسازی افلاک به لرستان سفر کند و اگر این امر صورت نگیرد در صحن علنی مجلس نطقم را در همین زمینه مطرح خواهم کرد.

بهره وری در لرستان بسیار پایین است

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در بحث بهره وری وضعیت لرستان فوق العاده پایین است و آنقدر از استان های دیگر فاصله گرفته ایم که نمی توانیم حتی به رسیدن به سایر استان ها فکر کنیم و آیا این سوء تدبیر نیست.

قائد رحمت تصریح کرد: از سال 84 تا سال 91 نرخ مشارکت اقتصادی 3.3 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: ما هم اکنون در کشور 2.5  میلیون بیکار داریم و 4.5 میلیون دانشجوی دهه 70 در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند. سوالم این است این همه بیکار چگونه می خواهند سازماندهی شوند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که کسی حق ندارد چوب لای چرخ دولت بگذارد اظهار داشت: اگر بخواهیم بخش صنعت، معدن و تجارت فعال شود بایستی پویایی ایجاد کنیم و اگر می خواهیم سیستم بسته باشد و کار را پلیسی دنبال کنیم نمی توانیم در این زمینه به موفقیت دست پیدا کنیم.

وی گفت: در بخش هدفمندسازی یارانه ها بیش از 70 میلیون نفر ثبت نام کردند و این تعداد ثبت نامی پیام داشت، چرا دولت در این باره شفاف سازی نکرد.آقایان بگویند با گرانی بنزین و حامل های انرژی چه خواهند کرد.

عده ای می خواهند ناامنی ایجاد کنند

قائد رحمت در بخش دیگری از سخنان خود به لغو همایش تبیین اندیشه های حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: چرا اجازه ندادند نوه ی امام به لرستان بیاید، عده ای می خواهند ناامنی ایجاد کنند و این موضوع جزء کارنامه سوء تدبیر دولت تلقی می شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: من به استاندار لرستان در این زمینه تذکر داده ام و گفته ام باید این ناامنی ها را تدبیر کند چرا که اگر این مسائل ایجاد شود در جایی دیگر سرباز می کند و این اصلا به نفع نظام و مردم نیست.

وی گفت: عده ای دلواپس هستند خدا کند که این دلواپسی ها برای مردم و در راه رضای خدا باشد.

نرخ بیکاری در لرستان بیش از دو برابر متوسط کشور بوده است

قائد رحمت در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سهم فن آوری در تولید ناخالص داخلی کشور بسیار پایین بوده است تصریح کرد: ایجاد یک میلیون و 600 هزار فرصت شغلی در سال فقط در کلام آمده و در عمل کاری صورت نگرفته است.

وی گفت: نرخ بیکاری در لرستان بیش از دو برابر متوسط کشور بوده و وضعیت اقتصادی متوسط درآمد مردم لرستان نیز کمتر از 50 درصد متوسط درآمد کشور است.

قائد رحمت گفت: آمار بیکاری در استانی که بیشترین مزیت ها را در زمینه آب، خاک، صنعت، کشاورزی و گردشگری دارد بسیار دردآور است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: لرستان معدن سیمان کشور است و مهمترین کارخانه فولاد و فروآلیاژ را در کشور دارد. بعد از آفریقای جنوبی بزرگترین کارخانه تولید فروآلیاژ در استان لرستان و شهرستان ازنا وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر از ظرفیت های فعلی لرستان بخوبی استفاده شود فقط در صنعت سنگ حدود 10 هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.

قائد رحمت گفت: برای طرح های نیمه تمام لرستان حدود یک میلیارد دلار هزینه شده است ولی هنوز بلاتکلیف مانده اند و اگر اعتبار مورد نیاز اختصاص داده شود چند هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.

کد خبر 2291611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha