۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۱۷

کارگردان پیشکسوت تئاتر اراک در بستر بیماری/رجایی: هنرمندان سرمایه های اصلی فرهنگ هستند

کارگردان پیشکسوت تئاتر اراک در بستر بیماری/رجایی: هنرمندان سرمایه های اصلی فرهنگ هستند

اراک – خبرگزاری مهر: نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از فرهاد رحمتی پیشکسوت تئاتر استان مرکزی که چندی است در بستر بیماری است دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس رجایی شامگاه جمعه با حضور در منزل فرهاد رحمتی کارگردان پیشکسوت تئاتر اراک، ضمن ابراز ارادت به ساحت هنر و هنرمند گفت: هنرمندان پیشکسوت سرمایه های اصلی فرهنگ هستند و باید مورد حمایت مادی و معنوی قرار بگیرند.

وی با تاکيد بر استفاده از تجربيات پيشکسوتان گفت: تکريم و حفظ حرمت بزرگترها همواره به عنوان ارزش در فرهنگ ديني ما از گذشته تا به امروز مورد توجه بوده است.

رجایی نقش هنر در فرهنگ سازی یک جامعه موثر خواند و افزود: نقش هنرمند در این عرصه بعنوان خالقِ اثر هنری مشهود و برجسته است و پیشکسوتان این بخش به دلیل سرشار بودن از علم و تجربه می توانند مسیر را برای جوانان و علاقمندان هموارتر کنند.

توجه بیشتر مسئولین به تلاشگران هنر و بخصوص هنرمندان پیشکسوت

نماینده مردم در ادامه ضمن تاکید بر توجه بیشتر مسئولین به تلاشگران هنر و بخصوص هنرمندان پیشکسوت گفت: هنر در زندگی شخصی من جایگاه خاصی دارد و من به نوعی خود را از خانواده آن می دانم، اجرای سه تئاتر قبل از انقلاب، ساخت دو فیلم مستند و نوشتن رمان از کارهایی بوده که در این حیطه به آن مبادرت ورزیدم.

رجایی افزود: هنر تئاتر، هنری دیرینه در ایران است و وجود آثار مختلف در موزه های ایران و جهان نشان دهنده آن است بنابراین باید حمایت ها از آن با توجه به ظرفیت و پتانسیل استان مرکزی تدوین شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات چند دهه گذشته رحمتی برای تئاتر استان، گفت: آنچه امروز در عرصه تئاتر استان بعنوان یکی از قطب های تئاتر کشور مشاهده می شود، ثمره تلاش پیشکسوتانی چون فرهاد رحمتی است.

حسین شاکری ضمن آرزوی بهبود برای این هنرمند افزود: تمام تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از هنرمندان به ویژه پیشکسوتان است.

قول مساعدت در بخشی از هزینه های درمان و تامین دارو

در پایان این دیدار نماینده مردم اراک ضمن آرزوی سلامتی برای این هنرمند قول مساعدت در بخشی از هزینه های درمان و تامین دارو را به این هنرمند داد.

رحمتي از كارگردانان قديمي تئاتر كودك در اراك است و بسياري از هنرمندان امروز شهرمان، كارشان را با او آغاز كرده‌اند.تئاتر کودک و نوجوان اراک همواره وامدار خدمات فرهاد رحمتي و پشتکار او و ارائه آثارش بوده است.

وي تا سال 1368به کارگرداني نمايشهاي متعدد بزرگسال پرداخت و از سال 1369 به بعد وارد عرصه نمايش دنياي کودک و نوجوان شد و به صورت جدي و حرفه اي به شرح ذيل  به فعاليت و کارگرداني روي آورد.

نمايش‌هاي "اي خدا چرا رفوزه شدم"،"تخصص و تعهد" ، "فرهنگ تزريقي" ونمايش   "مهر پدر يا عشق شهادت" در سال 1365 از آن جمله است .

وي در سال 1367 نزديك به هفت نمايش را روي صحنه برد كه از آن جمله مي‌توان به " تولدي ديگر " ، " دست شيطان " ، و ... اشاره كرد.

فرهاد رحمتي از سال 69 تا سال 88 نزديك به 15 نمايش را براي اجراي عموم آماده كرد كه با استقبال گسترده مخاطبين همراه شد كه در اين ميان مي‌توان به نمايشهاي زير اشاره كرد:«گل بانو و رقص گربه ها» سال 1383   استقبال تقريباً  4000 ، «کفش نقره اي» سال 1384  استقبال تقريباً  5000  ، « مترسک» سال 1385  ، «کفش نقره اي» ، «کلبه عروسکها» ، «رنگين کمون»

 

کد خبر 2292415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha