۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۱۰

در اولین سفر بین المللی گروه جدید؛

دیدار ناگهانی هاشمی و شهنازی با تاماش آیان پس از اتفاقات دوپینگی در وزنه‌برداری!

دیدار ناگهانی هاشمی و شهنازی با تاماش آیان پس از اتفاقات دوپینگی در وزنه‌برداری!

رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک طی سفری یک روزه به مجارستان با "تاماش آیان"، رئیس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری دیدار کردند. این دیدار ناگهانی در حالی انجام شد که طی هفته‌های گذشته و به دنبال انتشار برخی اخبار، ابهامات زیادی در رابطه با دوپینگی بودن برخی ملی‌پوشان مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سفر کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی به مجارستان پنجشنبه شب انجام شد. بر این اساس آنها روز جمعه در بوداپست با "تاماش آیان"، رئیس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری دیدار و گفتگو کردند و بلافاصله به کشور بازگشتند تا صبح امروز شنبه نشست خود با "نناد لالوویچ"، رئیس فدراسیون بین‌المللی کشتی در محل کمیته ملی المپیک انجام دهند.

گفته می‌شود که دیدار رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک با رئیس فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری، در راستای توسعه و تقویت روابط ورزشی ایران با فدراسیون‌های بین‌المللی انجام شده است. در همین راستا در این دیدار یک روزه در رابطه با مواردی مانند تقویت فدراسیون ملی وزنه‌برداری، تقویت دانش مربیان و برگزاری سمینارها و سمپوزیوم‌های آموزشی میان طرفین بحث و بررسی شده است. ضمن اینکه پیشنهاد برگزاری یک دوره مسابقات بین‌المللی هم از سوی کیومرث هاشمی به رئیس فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری داده شد که با موافقت وی همراه بود.

به گزارش مهر، سفر یک روزه و ناگهانی کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی به محل فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری در مجارستان در حالی انجام شد که طی هفته‌‎های گذشته و به دنبال مثبت اعلام شدن تست دوپینگ مهدی فروتن، وزنه بردار ایرانی شرکت کننده در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، ترک ناگهانی اردوی تیم ملی وزنه‌برداری از سوی سجاد انوشیروانی و اعلام عدم حضور وی در بازی‌های آسیایی به دلیل بیماری در کنار انتشار خبر محرومیت حضور سعید محمدپور در بازی‌های آسیایی به دلیل آسیب‌دیدگی ابهامات زیادی را در رابطه با دوپینگ و رعایت نشدن آن در میان وزنه‌برداران ایجاد کرد.

البته خیلی از مسئولان مربوطه در فدراسیون وزنه‌برداری ابهامات مربوط به دوپینگی بودن ملی‌پوشان این رشته را تکذیب کردند و تاکید داشته‌اند که بیماری و آسیب دیدگی تنها عواملی بوده که منجر به ترک اردو توسط برخی اردونشینان شده است اما اینکه مسئولان کمیته ملی المپیک سفر به مجارستان برای دیدار با رئیس فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری را به عنوان نخستین سفر بین‌المللی گروه کاری جدید در این کمیته انتخاب می‌کنند و از طرفی این سفر بدون اطلاع قبلی و خیلی فوری و در کوتاهترین زمان انجام می‌شود ابهامات ایجاد شده در رابطه به شیوع دوباره پدیده دوپینگ در میان وزنه برداران را تقویب می کند.

به خصوص اینکه نشست کارشناسی با مدیران داخلی فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری در رابطه با برگزاری دوره‌های تخصصی ضد دوپینگ همراه با بحث و تبادل نظر در مورد اجرای سیاست‌های یکسان در زمینه مبارزه با دوپینگ از بخش‌های مهم سفر کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی به مجارستان بوده است.

 

کد خبر 2292432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha