۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۳۸

موزه هنرهای معاصر تهران پذیرای نهمین دوسالانه نقاشی می شود

موزه هنرهای معاصر تهران پذیرای نهمین دوسالانه نقاشی می شود

سخنگوی انجمن نقاشان از برگزاری نهمین دوسالانه نقاشی در موزه هنرهای معاصر تهران خبر داد که با مشارکت انجمن برگزار خواهد شد.

منیژه صحی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر درباره نتایج جلسه هیأت مدیره این انجمن با مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد توضیح داد: در جلسه ای که با آقای ملانورزی داشتیم درباره برگزاری دوسالانه نقاشی گفتگو کردیم و قرار شد که انجمن این دوسالانه را برگزار کند. البته هنوز شرایط کامل و دقیق آن را بررسی و مشخص نکرده ایم اما زمان برگزاری آن به احتمال زیاد اواخر سال جاری و یا بهار سال 94 خواهد بود.

وی درباره برگزاری این دوسالانه در موزه هنرهای معاصر تهران که برخلاف روال پیشین این موزه صورت می گیرد، یادآور شد: آقای ملانوروزی پیشنهاد برگزاری این دوسالانه را در موزه هنرهای معاصر تهران دادند که ما هم استقبال کردیم.

سخنگوی انجمن هنرمندان نقاش درباره احتمال برگزاری این دوسالانه به صورت همزمان در دیگر استان‌های کشور هم گفت: در این باره صحبتی نشد. شرایط کلی برگزاری این دوسالانه را باید در جلسات بعدی انجمن با مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد مشخص کنیم اما آنچه مشخص استٰ برگزاری با کیفیت این دوره از دوسالانه خواهد بود. همان طور که ششمین دوسالانه نقاشی را با کیفیت بسیار خوب برگزار کردیم و همه هنرمندان برگزیده آن دوسالانه امروز از جمله استادان مطرح نقاشی هستند.

صحی درباره برنامه های نیمه اول سال جاری در انجمن توضیح داد: هنوز انتخابات کمیته های مختلف انجمن به پایان نرسیده است و تنها انتخابات کمیته انتشارات انجام شده و ظرف 10 روز آینده نتایج انتخابات همه کمیته ها مشخص خواهد شد. بعد از آن برنامه های انجمن از سوی این کمیته ها اعلام خواهد شد.

هفته گذشته نشست اعضای هیأت مدیره انجمن هنرمندان نقاش با ملانوروزی مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی برگزار شد و مجید ملانوروزی در این نشست با تاكید بر همكاری دفتر هنرهای تجسمی با انجمن های هنری و بخش خصوصی، تعامل و مشاركت با انجمن ها را از برنامه های دفتر هنرهای تجسمی عنوان کرد.

ملانوروزی همچنین از برگزاری دوسالانه نهم نقاشی با مشاركت انجمن نقاشان ایران خبر داد و تأکید کرد که دوسالانه می بایست تمام هنرمندان نقاشی را در بر بگیرد و بضاعت نقاشی 2 سال اخیر را نشان دهد چرا که دوسالانه برای كشف استعدادها و آموزش نیست بلكه یک نمایشگاه حرفه ای است كه می تواند بیانگر توانمندی نقاشی كشور باشد.

معصومه مظفری، منیژه صحی، ذاكری، محمدرضا فیروزه ای و رامین مهدی نژاد از اعضای هیأت مدیره انجمن نقاشان ایران در این نشست حضور داشتند و نظرات و دیدگاههای خود را بیان كردند.

 

 

 

کد خبر 2292463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha