۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۰۲

در گفتگو با مهر عنوان شد:

واکنش دوستی‌مهر به لغو اردوی اوکراین/ با تلاش مهدوی‌کیا به آلمان می‌‎رویم

واکنش دوستی‌مهر به لغو اردوی اوکراین/ با تلاش مهدوی‌کیا به آلمان می‌‎رویم

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران اعلام کرد که به دلایل امنیتی تیمش به اردوی اوکراین اعزام نشد اما تمرینات در تهران ادامه پیدا کرده و این تیم آخر هفته راهی کشور امارات خواهد شد.

علی دوستی‌مهر در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد آخرین وضعیت تیم فوتبال جوانان ایران، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: اردوی آماده‌سازی تیم از روز 25 اردیبهشت‌ در تهران آغاز شد و قرار بود امروز دوشنبه برای برگزاری دو دیدار تدارکاتی به اوکراین برویم اما به دلیل مشکلات امنیتی، این اردو برگزار نمی‌شود. البته تمرینات‌مان تا پایان هفته در تهران برگزار می‌شود و سپس برای برگزاری دو بازی با تیم‌ زیر 19 سال امارات، به این کشور رفته و روز هفتم خردادماه به تهران باز می‌گردیم.

رایزنی مهدوی‌کیا برای برگزاری اردو در آلمان
وی با بیان اینکه امیدوار است با سفر تیم جوانان به امارات طلسم 4 ماهه برگزار نکردن اردو و دیدار خارجی این تیم بشکند، ادامه داد: در کنار فعالیت‌های خوبی که مسئولان کمیته جوانان و فدراسیون فوتبال انجام داده‌اند، مهدی مهدوی‌کیا هم در حال انجام رایزنی برای برپایی اردوی تیم جوانان در کشور آلمان است. اگر شرایط فراهم شود، تیم جوانان اواخر خردادماه به آلمان اروپایی رفته و چند بازی تدارکاتی هم با تیم‌های این کشور برگزار خواهد کرد.

مشکل اصلی تیم نداشتن بازی تدارکاتی بین‌المللی
سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران تنها مشکل اصلی تیمش را نداشتن بازی تدارکاتی بین‌المللی دانست و تاکید کرد: پیش از حضور در جام جهانی نوجوانان در امارات، تیم نوجوانان به اردوی آلمان رفت که همان اردو کمک بسیاری به ما کرد. قطعا برگزاری دیدارهای تدارکاتی بیشتر، باعث می‌شود بازیکنان با تجربه‌تر شده و مشکلات فعلی موجود برطرف شود. قطعا تیمی که می‌‎خواهد به جام جهانی برود، باید در اردوهای آماده‌سازی و بازی‌‎های تدارکاتی خارجی در شرایط سخت قرار بگیرد تا آمادگی مواجهه با هر اتفاقی را داشته باشد.

برای جهانی شدن نیاز به 50 بازی تدارکاتی داریم
دوستی‌مهر با تاکید بر اینکه هرچه بکاریم، درو می‌کنیم، ادامه داد: مردم ایران فوتبال را به خوبی درک می‌کنند، قطعا انتظارات‌شان در حد بضاعت تیم‌ها است و نباید به جای منطق، از روی احساسات‌مان با وضعیت تیم‌ها برخورد کنیم. تیمی که می‌خواهد در مسابقات قهرمانی آسیا موفق بوده و به جام جهانی برود، باید حداقل 50 بازی تدارکاتی برگزار کرده و با رقابت با تیم‌های قدرتمند، آبدیده شود.

تدارک بهتر، موفقیت بیشتر
وی اضافه کرد: درحال حاضر تیم‌هایی مانند ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و دیگر تیم‌های مدعی در آسیا، در اردوهای بین‌المللی هستند و تا آغاز مسابقات قهرمانی جوانان آسیا حداقل 30-40 بازی انجام می‌دهند. باز هم تاکید می‌کنم برای موفقیت در رده‌های پایه، برگزاری دیدارهای بین‌المللی بسیار مهم است و هر تیمی که بهتر تدارک ببیند، موفق‌تر خواهد بود.

نیاز به برگزاری اردوی در کشورهای جنوب شرق آسیا
سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران در ادامه یادآور شد: امیدوارم با فراهم شدن شرایط مناسب، تیم جوانان در ماه‌های آینده در 4-5 تورنمنت بین‌المللی به میدان رفته تا به شرایط مطلوب برسد. همچنین برگزاری تورنمنتی در کشورهای جنوب شرق آسیا که شرایط آب و هوایی مانند میانمار را دارند، نیز جزو برنامه‌های ما است تا بازیکنان ضمن آشنایی با شرایط محیطی، خود را با وضعیت تغذیه نیز هماهنگ کنند.

اسکلت‌بندی تیم تقریبا مشخص شده
وی در مورد اینکه آیا ترکیب تیم خود را شناخته است؟، تصریح کرد: اسکلت‌بندی تیم تقریبا مشخص شده اما باید در بازی‌های تدارکاتی نفرات را به میدان بفرستیم، شرایط آنها را در پست‌‎های مختلف بسنجیم و ببینیم در کدام پست‌ها بهتر و بیشتر جواب می‌دهند. البته هر بازیکن مستعدی هم که پیدا شود، به جمع نفرات قبلی اضافه خواهد شد.

امیدوارم جهانی شویم
دوستی‌مهر در پایان بار دیگر از زحماتی که مسئولان فدراسیون خصوصا کمیته جوانان برای این تیم می‌کشند تشکر کرد و گفت: از روزی که هدایت تیم‌ جوانان را برعهده گرفتم، به همراه سایر همکارانم با جان و دل کار و تلاش می‌کنیم و امیدوارم خداوند متعال هم به ما کمک کرده تا بتوانیم در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا، موفقیت‌های‌مان در رده پایه را تکرار کرده و به رقابتهای جام جهانی جوانان صعود کنیم.

کد خبر 2293309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha