۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۳۶

چقایی:

فرصت یک ماهه تغییر نام افراد به علی در استان مرکزی فراهم شد

فرصت یک ماهه تغییر نام افراد به علی در استان مرکزی فراهم شد

اراک – خبرگزاری مهر: مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: در راستای تعهد فرهنگی ثبت احوال در نام گزینی و ترویج نام های زیبا و با مفهوم متعالی ایرانی- اسلامی ، فرصت یک ماهه تغییر نام به علی در این اداره کل فراهم آمده است.

مهدی چقایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به همین منظور از میلاد با سعادت حضرت علی(ع) تا میلاد حضرت مهدی(ع) فرصتی است تا آقایانی که تمایل به تغییر نام به علی دارند بدون کمترین تشریفات اداری این مهم را به انجام برسانند.

وی تصریح کرد: علاقمندان می توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال سراسر استان درخواست داده و با کمترین تشریفات اداری نام خود را به علی تغییر دهند و این دستورالعمل از طرف سازمان ثبت احوال کشور، به استانها تفویض اختیار شده است.

چقایی تاکید کرد: در این اعلام، تمامی نام‌ها به جز نام چهارده معصوم قابل تغییر به نام علی است.

وی با بیان اینکه اداره کل ثبت احوال استان مرکزی در کنار فعالیتها و ماموریتهای ذاتی، یک سری فعالیتهای فرهنگی نیز در دستور کار خود قرار داده است گفت: تلاش در جهت ترویج نام‌های اصیل اسلامی – ایرانی و ارتقاء سطح آگاهی مردم از طریق معرفی نام‌های نیکو و مناسب به ویژه نام‌های قدسی و مذهبی به جامعه از فعالیتهای فرهنگی این اداره کل است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با اشاره به نامگذاری امسال مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقوله فرهنگ در تمام زمینه‌ها تجلی دارد و ثبت احوال استان نیز با توجه به جامعه هدف گسترده یکی از فعالیتهای فرهنگی خود را در حوزه نام‌گزینی و ترویج نام‌های زیبا و با مفهوم متعالی ایرانی – اسلامی قرار داده است.

کد خبر 2293403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha