۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۲۸

مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها در فرهنگسرای شفق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها با عنوان «گنجینه‌دار عالم رنج» با حضورخانواده شهیدان «هادی باغبانی»، «اکبر شهریاری» و «محرم ترک»با مشارکت
مکتب الهادی در فرهنگسرای شفق برگزار شد.

حجت الاسلام تاج لنگرودی در این مراسم اظهار داشت: حضرت زینب سلام الله علیها الگوی صبر برای مادران و همسران و خواهران شهدا هستند؛ ایشان بعداز واقعه کربلا جمله بسیار محکم و زیبایی فرمودند که «ما رأیت الاجمیلا». همین جمله برای پیروان مکتب حسینی راه را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: حضرت زینب سلام الله علیها در کربلا و بعد از شهادت عزیزانش بزرگترین کاری که انجام داد، تبلیغ بود؛ امروز نیز یکی ازکارهایی که مؤمنان بر عهده دارند این است که از مکتب اهل بیت علیها سلام
دفاع کنند؛ امروز حرم حضرت زینب سلام الله علیها در خطر است و فریادخاموش مردم این منطقه به گوش می‌رسد، لذا باید راه حضرت زینب سلام الله علیها را ادامه دهیم.

در ادامه این مراسم که به نام حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شده بود،کتاب‌های «آفتاب در حجاب» نوشته مهدی شجاعی و «زینب قهرمان کربلا» نوشته عایشه بنت الشاطی معرفی شد.شعرخوانی «میلاد عرفانی‌پور» پیرامون مقاومت مردم سوریه و شهدای مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها و مداحی محمد علیزاده از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان از مادر شهید «اکبر شهریاری»، همسر و فرزندان شهیدان «هادیباغبانی» و «محرم ترک» تجلیل شد.

کد خبر 2293646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha