۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۱۶

رکنی خبر داد:

تراز تجاری منفی محصولات کشاورزی در سال 92/ تداوم پرداخت یارانه شیر در سالجاری

تراز تجاری منفی محصولات کشاورزی در سال 92/ تداوم پرداخت یارانه شیر در سالجاری

تبریز - خبرگزاری مهر: معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید تولیدکنندگان و مسئولان بخش خصوصی و دولتی در کنار یکدیگر برای جلوگیری از تکرار تراز تجاری منفی هشت میلیارد دلاری محصولات کشاورزی در سال گذشته تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رکنی صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از شرکت شیر پگاه آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته علیرغم شرایط نامناسب اقتصادی دولت، از نظر اقتصادی و وضعیت نامناسب خزانه  300 میلیارد تومان یارانه برای تثبیت قیمت شیر خام در نظر گرفته شد تا بیش از پیش از ورود زیان به دامداران جلوگیری شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه  دولت به دنبال آن است تا از محل درآمد هدفمندی‌ یارانه ‌ها در فاز دوم بتوانند کمک مناسبی به عنوان یارانه در اختیار دامداران قرار دهد تا تولید زیان نبیند گفت: در حال حاضر شرایط ما در مصرف سرانه شیر خام به گونه‌ای است که می‌توان به جای پرداختن به صادرات، محصول را در داخل مصرف کرد.

رکنی گفت: هر قدر مصرف شیر در کشور افزایش یابد میزان ابتلا به بیماری ‌های مختلف از جمله پوسیدگی دندان کاهش می یابد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: طبق آیات قرآن، شیر شفا و درمان محسوب می شود لذا باید مصرف شیر را نه فقط به عنوان یک ماده غذایی بلکه به عنوان دارو در کشور افزایش دهیم چراکه شیر در نوجوانان باعث رشد قد ، رشد جسمی ، افزایش هوش می‌گردد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در بخش تولید شیر هیچگونه مشکلی وجود نداشته و صادرات نیز داریم .

رکنی با بیان اینکه در سال گذشته تراز محصولات کشاورزی حدود منفی هشت میلیارد دلار بوده که نشان می‌دهد ایران کشوری واردکننده طی سال‌های گذشته بود افزود : در سال 92 معادل 8 میلیارد دلار واردات کشاورزی داشتیم.

 

 

کد خبر 2295099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha