۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۱۲

پایان مأموریت سفیر ایران در لبنان/ دیدار خداحافظی رکن آبادی با میشل سلیمان

پایان مأموریت سفیر ایران در لبنان/ دیدار خداحافظی رکن آبادی با میشل سلیمان

غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در بيروت در پايان ماموريت خود در لبنان با  ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئيس جمهور لبنان در اين ديدار ضمن قدرداني از تلاش هاي سفير جمهوري اسلامي ايران در دوره ماموريت خود در لبنان در راستاي تقويت روابط دو كشور اظهار داشت: از خصوصيات بارز سفراي جمهوري اسلامي ايران در لبنان، حفظ و تقويت روابط با كليه شخصيت ها و جريان هاي مختلف سياسي و مذهبي لبنان است.

ميشل سليمان با ابلاغ سلام به روحاني و ديگر مقامات جمهوري اسلامي ايران به سفرهاي متعدد خود به جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و اظهار داشت: در اين دوره شاهد رشد ممتاز روابط دو كشور در عرصه هاي مختلف سياسي، اقتصادي و علمي بوديم و اميدواريم اين روند همچون گذشته ادامه داشته باشد.

غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان نيز با اشاره به توافقنامه هاي امضا شده ميان دو كشور در چند سال اخير از مساعدت هاي رئيس جمهور و ديگر مسئولين لبناني در اين راستا تشكر و قدرداني كرد و اظهار داشت: بدون شك روابط موجود ميان دو ملت ايران و لبنان داراي سابقه اي تاريخي بوده و با درايت مقامات دو كشور، اين روابط بيش از پيش گسترش خواهد يافت.

سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان مقاومت در برابر رژيم غاصب صهيونيستي را از خصوصيات بارز ملت لبنان برشمرد و اظهار داشت به دليل همجواري لبنان با فلسطين اشغالي، اين كشور از جايگاه ويژه اي در منطقه برخوردار است.

لازم به ذكر است رئيس جمهور لبنان در اين ديدار لوح تقدير رياست جمهوري لبنان را به سفير جمهوري اسلامي ايران تسليم کرد.

کد خبر 2295231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha