۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۱۸

آزاد:

معتادان پاک شده از تسهیلات اشتغال بهزیستی چناران بهره‌مند می‌شوند

معتادان پاک شده از تسهیلات اشتغال بهزیستی چناران بهره‌مند می‌شوند

چناران - خبرگزاري مهر: رئيس بهزيستي شهرستان چناران گفت: افرادي كه دوره درمان اعتياد را با موفقيت سپري كرده باشند از تسهيلات اشتغال اداره بهزيستي بهره مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه آزاد ظهر سه‌شنبه در جلسه آموزشي پيشگيري از مواد مخدر در محل اداره بهزيستي چناران گفت: در شهرستان چناران چهار كلينيك سرپايي درمان اعتياد و يك كمپ درمان ترك اعتياد وجود دارد كه در راستاي درمان و پيشگيري ثانويه فعاليت دارند.

وي ادامه داد: ماهيانه قريب به 200 نفر از خدمات درماني اين مراكز بهره مند مي شوند كه به صورت متادون درماني است.

آزاد بيان داشت: افرادي كه با مشكلات مالي براي درمان مواجه هستند با مراجعه و معرفي اين اداره به مراكز از يارانه درمان دوماهه بهره مند مي شوند.

رئيس بهزيستي شهرستان چناران افزود: افرادي كه دوره درمان اعتياد را با موفقيت سپري كرده باشند از تسهيلات اشتغال اداره بهزيستي بهره مند خواهند شد.

وي اظهار داشت: در سال گذشته بيش از 80 ميليون ريال يارانه درمان به معتادين خود معرف كه مشكلات مالي داشته اند پرداخت شده است.

وي افزود: در راستاي پيشگيري از اعتياد مجدد اين اداره به مراكز اشتغال از جمله كارخانجات شهرك صنعتي چناران معرفي کرده است كه در سال گذشته بيش از 70 نفر معرفي شده اند.

وی افزود: سوء مصرف مواد مخدر بيماري پر هزينه اي است كه درمان آن مزمن و مكرر است و اعتياد منجر به بروز آسيب هاي شديد جسمي – رواني و اجتماعي مي گردد و طلاق، بزهكاري و بيكاري از نتايج واضح اين بيماري مزمن و فراگير است.

وي افزود:  افراد مبتلا به سوء مصرف مواد به طور متوسط 13.8 سال كمتر از سايرين عمر مي كنند و با توجه به موقعيت استراتژيك كشورمان و همسايگي با دو كشور بزرگ توليد كننده مواد مخدر جهان و شرايط حساس ترانزيت و عبور و مرور مواد مخدر بازار داخلي مصرف مواد در كشورمان شرايط خاص و فزاينده اي دارد و علي رغم تلاشهاي فراوان براي مبارزه با توزيع مواد مخدر و شهداي گرانقدري كه هر ساله در اين راه جان خود را نثار نموده اند بررسي ها حاكي از شيوع بيماري اعتياد، كاهش سن افراد دچار سوء مصرف مواد است.

وي ادامه داد: به نظر مي رسد بازار توزيع و ترويج مواد مخدر همواره وجود داشته و ادامه دارد و مافياي مواد مخدر با عرضه مواد صناعي بسيار به روز تر از متخصصين حوزه درمان و پيشگيري نيازهاي جوانان را دريافته اند و متناسب با آن شكل هاي متنوع و اسامي جذاب و با شيوه هاي سريع و راحت مصرف جلو افتاده اند.

آزاد بيان داشت: در اين بين نقش خانواده به عنوان نخستين و اثر بخش ترين نهاد اجتماعي در رشد شخصيت فرزندان و واكسينه نمودن آنان بسيار حائز اهميت است و  افراد، انواع رفتارها، نگرش ها و تعاملات بهنجار، ناهنجار را از خانواده الگو مي گيرند.

رئيس بهزيستي چناران گفت: جايگاه خانواده در بروز و تشديد اعتياد انكار ناپذير است. خانواده هايي كه درگيري بيشتري دارند و والدين با خود كامگي و استبداد مدام فرزندشان را سركوفت زده و بي كفايتي او را حقيرانه گوش زد مي نمايند روششان در فرزند پروري مستعد کردن فرزند به گرايش به كانون هايي خارج از كانون خانواده و آسيب پذير شدن در برابر مصرف مواد است.

وي افزود:اگر اعضاي خانواده بياموزند كه مسئوليت رفتار هر فرد بر عهده خودش است و براي خطاها و اشتباهاتشان به دنبال مقصر نباشند اهرمي براي بالندگي و رشد يكديگر خواهند بود و اگر پدر و مادر به عنوان ستون مستحكم هر خانواده اي تاب آوري و سعه صدر را جايگزين خشم و قضاوت هاي شتاب زده بكنند بهترين دوست براي فرزندشان خواهند بود و اين اهميت جايگاه خانواده در پيشگيري از سوء‌ مصرف مواد مي باشد و اما نقش خانواده در درمان اعتياد نيز نقشي موثر و تاثير گذار است.

آزاد تصريح كرد: در گام اول خانواده يك فرد معتاد مي بايست بپذيرد كه اعتياد يك بيماري است كه سيستم مغزي فرد را درگير کرده است و براي طي كردن سير درمان نياز به زمان و حمايت دارد.

 

کد خبر 2295416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha