۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۴۸

ایران از سال آینده فقط دو توزیع‌کننده فیلم به بازار کن می‌فرستد

ایران از سال آینده فقط دو توزیع‌کننده فیلم به بازار کن می‌فرستد

مدیرکل حوزه ریاست و مدیر بخش بین‌الملل سازمان سینمایی که سرپرستی گروه اعزامی ایران به جشنواره کن را به عهده دارد، روایات جالبی را از شصت و هفتین فستیوال بین‌المللی کن بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش امینی مدیرکل حوزه ریاست و مدیر بخش بین الملل سازمان سینمایی که سرپرستی گروه اعزامی ایران در جشنواره کن را به عهده دارد، گفت: جشنواره فیلم کن امسال به مدت ١٠ روز از ١٤ اردیبهشت در شهر ساحلى کن فرانسه آغاز شده و جمهورى اسلامى ایران نیز مانند سال‌هاى گذشته و همچون ده‌ها کشور دیگر در این جشنواره حضور دارد.

وی ادامه داد: حضور در هر فستیوالى از نظر اجرایى کار پیچیده و معجزه مانندى نیست. در مدیریت هنرى چنین رویدادهایى، اصولا استراتژى کلى در ابتدا به دو بخش مراحل اجرایى و اهداف نشانه گذارى شده و کیفیت و کمیت دستیابى به آنها، تقسیم شده و طرح آن از این دو شاخه یاد شده به موازات هم  گسترش پیدا مى‌کند.

وی افزود: در مورد نخست آنچه مسلم است با توجه به بودجه در نظر گرفته شده و قرارداد مرسوم با یکى از سازمان‌هاى تابعه، غرفه ایران در مکان همیشگى برپا شد. تفاوت اصلى اینکه، طراحى استقرار موسسات از طریق یک موسسه معمارى  معتبر ایران میرمیران صورت گرفت و نتیجه آن نیز چه براى شرکت کنندگان و چه براى بازدیدکنندگان متفاوت و قابل قبول بوده است. در مجموع از عقد قرارداد تا تامین سخت افزار ها و ملزومات غرفه روند چندان پیچیده‌ای ندارد و هر یک از صدها کمپانى شرکت‌کننده به فراخور بودجه و سلایق گردانندگان آن در این بازار شرکت می‌کنند.

امینی تأکید کرد: تلاش و برنامه ریزی ما به گونه‌ای خواهد بود که از سال آینده فقط دو نفر به عنوان عرضه کننده حرفه‌اى سازمان سینمایى و موسسات تابعه در جشنواره کن حضور پیدا کنند و با این تمهید سازمان سینمایى قادر خواهد بود تعداد بیشترى از شرکت هاى خصوصى را حمایت کند.

وی در پایان و در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت یکی از فعالان سینمای ایران که در یکی از بیمارستان های فرانسه بستری است، گفت: از اخلاق حرفه‌ای و انسان دوستانه به دور است که اگر کاری برای هموطن خود  انجام می‌دهیم، دستمایه گزارش و تبلیغات فردی قرار گیرد. اما حسب وظیفه اداری و انسانی خود با همراهی جمعی از همکاران به طور مستمر ضمن عیادت، وضعیت درمان ایشان را پیگیری کرده و از روز نخست کلیه مسئولیت‌های این هموطن سینماگر را به عهده گرفته‌ایم. در مجموع ما اگر کاری هم کرده‌ایم وظیفه بوده و نیاز به رسانه‌ای کردن آن نمی‌دیدیم.

روابط عمومی سازمان سینمایی در تلاش است آخرین خبرهای موثق مربوط به چتر سینمای ایران در جشنواره کن را کسب کند و به تدریج در اختیار رسانه‌های جمعی قرار دهد.

کد خبر 2295482

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha