۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۱۶

عبدوس:

100 هکتار از دیم‌ زارهای کم بازده شهرستان مهدیشهر علوفه کاری شد

100 هکتار از دیم‌ زارهای کم بازده شهرستان مهدیشهر علوفه کاری شد

مهدیشهر - خبرگزاری مهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از اجرای طرح تبدیل دیمزارهای کم بازده به منظور تولید علوفه در100 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا عبدوس شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان مهدیشهر با اشاره به اجرای طرح تبدیل دیمزارهای کم بازده این شهرستان گفت: طرح مشارکتی تبدیل دیم‌زارهای کم بازده به علوفه کاری در بیش از 100 هکتار اراضی مستثنیات اشخاص در قالب طرح های مرتعداری در مراتع منطقه با مشارکت مجریان و بهره برداران مراتع اجرا شد.

وی یادآور شد: دو هزار و 500 کیلوگرم بذرهای یونجه و اسپرس به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفت و پیش بینی می شود که از این میزان اراضی حدود 200 تن علوفه خشک در سال تولید شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر اجرای این گونه طرح ها را گام مثبتی در جهت افزایش تولید علوفه در راستای تعادل دام و مرتع دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح ضمن ایجاد پوشش گیاهی موجب اصلاح مراتع، تولید علوفه مراتع می تواند موجب کاهش فرسایش خاک و سیلاب نیز شود.

عبدوس در خاتمه، از اهداف اجراي پروژه هاي تبديل ديمزارهاي كم بازده را حفاظت خاك و آب، تولید علوفه از زمین های رها شده و افزایش حاصلخيزي زمين به دليل وجود گره هاي پايدار كننده ازت در خاك در ريشه گياهان خانواده پروانه آسايان دانست.
 

کد خبر 2295691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha