۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۲۴

برگزاری سومین دور از مذاکرات صلح اوکراین بدون حضور جدایی طلبان

برگزاری سومین دور از مذاکرات صلح اوکراین بدون حضور جدایی طلبان

سومین دور از مذاکرات صلح بین نمایندگان دولت موقت اوکراین و گروه های مختلف بدون حضور گروه های جدایی طلب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشتاندارد، شهر میکولایف واقع در نزدیکی شبه جزیره کریمه در جنوب اوکراین امروز شاهد برگزاری دور سوم مذاکرات دولت موقت با گروه های مختلف سیاسی با هدف پایان دادن به بحران و رایزنی در مورد آینده کشور بود. در این دور از مذاکرات که با میانجیگری و نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSZE) برگزار شد، همانند دو دوره پیشین بازهم نمایندگان گروه های جدایی طلب طرفدار روسیه حضور نداشتند.

این در حالی است که مذاکرات مذکور تا کنون دستاوری نداشته و نتوانسته است به وضعیت بحرانی به ویژه در مناطق شرقی اوکراین خاتمه دهد. انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در حالی روز یکشنبه در این کشور برگزار خواهد شد که روسیه تلویحا اعلام کرده نتایج آن را به رسمیت نخواهد شناخت.

در همین حال "رینات آخمتوف" از کارخانه داران و ثروتمندان صاحب نام شرق اوکراین اعلام کرده در این روز به همراه کارکنان شرکت های خود تظاهرات مسالمت آمیزی را علیه خشونت های اخیر در این مناطق برگزار می کند.

گزارش ها همچنین از ادامه عملیات نظامی ارتش اوکراین در شرق این کشور حکایت دارد. در این عملیات نیروهای دولتی در شهر اسلاویانسک پس از درگیری با 40 جدایی طلب، آنها را وادار به عقب نشینی کرده اند.

کد خبر 2296420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha