۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۵۳

وان رومپوی:

موضع اتحادیه اروپا با روسیه در مورد اوکراین تفاوت دارد

موضع اتحادیه اروپا با روسیه در مورد اوکراین تفاوت دارد

رئیس شورای اتحادیه اروپا با اشاره به اقدامات روسیه در قبال اوکراین تاکید کرد این اتحادیه به دنبال مقاصد ژئوپلیتیکی در این کشور نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، "هرمان وان رومپوی" رئیس شورای اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه نمی خواهد نفوذ خود را در اوکراین گسترش دهد. وی در گفتگو با روزنامه آلمانی "راینیشه پست" اظهار داشت: من به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز گفته ام که اتحادیه اروپا به هیچ وجه اهداف ژئوپلیتیکی در مورد اوکراین ندارد.

وان رومپوی افزود: موضع ما در مورد اوکراین کاملا با موضع پوتین متفاوت است؛ برای ما گزینه یا همه چیز و یا هیچ چیز مطرح نیست و آن را به شکل تصمیم گیری بین شرق و غرب نمی بینیم. به گفته وی جزو علایق اتحادیه اروپا است که کشورهایی مانند اوکراین روابط خوبی با روسیه داشته باشند. اما روسیه حق ندارد این کشورها را از تعمیق مناسباتشان با اتحادیه اروپا باز دارد.

پیش از این "جو بایدن" معاون رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده است در صورتی که روسیه بر سر راه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در روز یکشنبه چهارم خرداد مانع تراشی کند، تحریم های بیشتری را علیه این کشور اعمال می کند.

کد خبر 2296440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha