۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۱۴

شجاعی خبر داد:

59 کالای اساسی در همدان از ثبات قیمت برخوردارند

59 کالای اساسی در همدان از ثبات قیمت برخوردارند

همدان - خبرگزاری مهر: معاون بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از ثبات قيمت 59 كالاهاي اساسي در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شجاعی پیش از ظهر شنبه در كارگروه تنظيم بازار شهرستان همدان با اشاره به حفظ ثبات قيمت در 59 قلم كالاي اساسي، گفت: بر اساس گزارشات واصله، خوشبختانه با توجه به اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها شاهد افزايش قيمت در كالاهاي اساسي نبودیم و در برخي از موارد سير نزولي قيمت ها نیز مشاهده شده است.

وي عنوان كرد: با توجه به گزارشات بازرسين از سطح بازار، در هفته گذشته گروه كالايي ميوه وسبزيجات كاهش قيمت، گروه كالايي مواد پروتئيني با سه دهم درصد افزايش قيمت، نهادهاي دامی داخلي و خارجي با سه دهم درصد كاهش، لاستيك با 1/1 درصد افزايش قيمت، سيمان و آهن آلات با 7درصد افزايش قيمت و كاغذ، قند، چاي، پودرهاي شوينده، حبوبات، شير خشك، لبنيات و ماكاروني بدون افزايش قيمت بوده است.

شجاعي با توجه به بازرسي هاي مستمر بازرسين سازمان صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: بازرسي ها به طور مستمر ادامه دارد و خوشبختانه ذخاير كالايي در سطح كشور و سطح استان به طور كامل تامین شده و تاكنون هيچگونه گزارشی مبنی بر انباشت کالامشاهده نشده است.

معاون بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در بحث اقدامات نظارتي و كنترلي قيمت ها در ايام ماه مبارك رمضان نیز گفت: امسال نيز همانند سال هاي گذشته نمايشگاه هايي تحت عنوان "طرح ضيافت"در سطح استان خواهيم داشت كه در برگزاري نمايشگاه هاي مذكور عرضه مستقيم كالاهاي ضروری سبد خانوار، نظير روغن، برنج، گوشت سفيد، گوشت قرمز وشکرانجام می گيرد و در اين خصوص كميته هاي لازم به دبيري سازمان جهاد كشاورزي استان تشكيل شده است.

معاون بازرگاني شركت غله استان همدان نيز با اشاره نرخ مصوب اعلامي در خصوص خريد تضميني گندم، بيان داشت: امسال براي نخستين بار قيمت تضميني خريد گندم در كشور بالاتر از نرخ جهاني اعلام شده و اين قيمت در حال حاضر معادل يك هزارو 50 تومان است.

پیش بینی خرید 360 هزار تن گندم در همدان

علی رحماني فر افزود: برابر تمهیدات انديشيده شده در رابطه با خريد گندم از كشاورزان، امسال 25 مركز اصلي و بيش از 60 مركز فرعي در سطح استان تدارك ديده شده و با این شرایط خريد 360 هزار تن گندم از كشاورزان پیش بینی می شود.

وي اظهار داشت: با توجه به فصل برداشت گندم در استانهاي جنوبي، خريد تضميني گندم در اين استانها آغاز شده و اميدواريم تا زمان برداشت گندم در استان همدان، تامين اعتبارات دولتي به منظور خريداري گندم به خوبي انجام پذیرد.

وی عنوان كرد: در حال حاضر استان همدان، ظرفيت ذخيره سازي 771 هزار تن گندم را داراست.

رحمانی فر در بحث كيفيت آرد مورد استفاده در نانوايي ها  نیز بيان داشت: متاسفانه محتويات آرد توزيع شده در نانوايي ها به لحاظ درصد سبوس داراي مشكلاتی است که نمونه برداري از آردهای توزيع شده و برخورد با متخلفين در اين رابطه الزامي است.

کد خبر 2297867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha