۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۱۴

بهروز غریب‌پور کارگاه تئاتر عروسکی برگزار می‌کند

بهروز غریب‌پور کارگاه تئاتر عروسکی برگزار می‌کند

بهروز غریب پور کارگردان و سرپرست گروه تئاتر عروسکی «آران» با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در تالار فردوسی، هر روز و در طول اجرای رپرتوار عروسکی گروه پذیرای هنرمندان عروسکی فعال در مراکز یونیمای شهرستان ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این افراد به دعوت گروه آران و با هماهنگی های یونیمای ایران در قالب گروه های 10 نفره ضمن بازدید از کارگاه های ساخت لباس و عروسک از پشت صحنه و عروسک ها دیدن به عمل می آورند و به صورت کلی با نحوه بازی دادن عروسک های نخی آشنا می شوند. همچنین بهروز غریب پور پیرامون تاریخچه اپرای عروسکی، چگونگی ایجاد تالار فردوسی و روند کارها برای آنها مطالبی را بیان می کند.

بهروز غریب پور، طراح، کارگردان و مدیر گروه تئاتر عروسکی آران با اشاره به هدف از برگزاری این کارگاه های آموزشی گفت: گروه تئاتر عروسکی آران همواره و طی 10 سال فعالیت خود با تقاضای هنرمندان و علاقمندان به شیوه ساخت و بازی دادن عروسکهای نخی روبرو بوده و هست و با همکاری مرکز آموزش بنیاد فرهنگی هنری رودکی و از سال 92 شرایط برگزاری دوره های آموزشی و تامین نظر این افراد را فراهم آورده است اما نمایشگران عروسکی شهرستان به دلایل مختلف از این امکان بر خوردار نبودند و لذا به محض دریافت تقاضای گروه هایی از شهرستانهای مختلف و با برنامه ریزی که با مبارک- یونیما صورت گرفت تصمیم بر این شد که ورک شاپ کوتاه مدت برگزار بشود و افراد شرکت کننده به عنوان مدعو از اپرای عروسکی حافظ نیز دیدن کنند.

اپرای عروسکی حافظ از 28 اردیبهشت تا 12 خرداد ماه، هر روز به جز شنبه ها ساعت 19:30 در تالار فردوسی اجرا می شود و علاقمندان برای تهیه بلیت می توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

ثبت نام سومین دوره آموزش ساخت و بازی دهندگی عروسکهای نخی و سایر مطالب آموزشی  توسط مرکز آموزش بنیاد رودکی در حال انجام است.

کد خبر 2298460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha