۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۸:۴۶

5 ماه ازمصوبه کمیته المپیک گذشت؛

غیبت نماینده ورزشکاران در هیات اجرایی/ ساعی: پیگیریم اما جواب نگرفته‌ایم

غیبت نماینده ورزشکاران در هیات اجرایی/ ساعی: پیگیریم اما جواب نگرفته‌ایم

در حالی که رئیس کمیسیون ورزشکاران تاکید کرده بود اساسنامه کمیته ملی المپیک حضور یک نماینده از این کمیسیون در نشست‌های هیات اجرایی را الزامی کرده است با این حال این نشست‌ها بدون حضور نماینده‌ای از این کمیسیون برگزار می‌شود. همین مسئله انتقاد رئیس کمیسیون ورزشکاران را هم به همراه داشته، حتی وی مدعی است که در این رابطه پیگیری‌هایی انجام شده اما نتیجه‌ای نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، 28 آبان ماه سال گذشته پس از برگزاری نشست هیات اجرایی پیشین کمیته ملی المپیک که هادی ساعی، رئیس کمیسیون ورزشکاران هم در آن حضور داشت، اعلام شد که طبق اساسنامه جدید کمیته المپیک حضور نماینده کمیسیون ورزشکاران در جلسات هیات اجرایی قطعی و قرار است طی یک ماه آینده مجوز لازم از کمیته بین المللی گرفته شود تا نماینده ورزشکاران در هیات اجرایی حق رای هم داشته باشد.

این خبر توسط خود ساعی اعلام و تایید شد اما تا به امروز که پنج ماه از اعلام این مصوبه می‌گذرد، ساعی یا نماینده دیگری از کمیسیون ورزشکاران در نشست‌های هیات اجرایی شرکت نداشته است. این در حالی است که هیات اجرایی کمیته ملی المپیک این روزها برگزار کننده نشست‌های تعیین کننده‌ای در رابطه با انتخاب رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی، سهمیه فدراسیون‌ها در این بازی‌ها و در کل چگونگی اعزام کاروان ورزش ایران است. همین مسئله انتقاد رئیس کمیسیون ورزشکاران را به همراه داشته است.

هادی ساعی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اهمیت جایگاه کمیسیون ورزشکاران اظهارداشت: حضور نماینده کمیسیون ورزشکاران در جلسات هیات اجرایی اتفاقی است که قرار بود از ماه ها پیش بیفتد اما ظاهرا کسی این موضوع را پیگیری نمی کند. در  حالیکه یکی از مهمترین کمیسیون های کمیته ملی المپیک، کمیسیون ورزشکاران است که نمایندگان در مجامع بین المللی مانند IOC حق رای هم دارند.

وی ادامه داد: طبق صورتجلسه ای که ماه ها پیش در نشست اعضای هیات اجرایی و بر اساس اساسنامه جدید به امضا رسید، قرار بود من یا نماینده ای دیگر از کمیسیون ورزشکاران در نشست های هیات اجرایی حضور  داشته باشیم  اما تا به امروز اصلا برای این موضوع از ما دعوت نکرده اند. حتی قرار بود با مسئولان IOC هم مکاتبات لازم انجام شود تا تاییدیه  آنها برای حق رای نماینده ورزشکاران گرفته شود اما ظاهرا از این موضوع هم خبری نشده است.

رئیس کمیسیون ورزشکاران با اشاره به پیگیری هایی که در این زمینه انجام شده است، خاطرنشان کرد: دبیر کمیسیون ورزشکاران (کوهپایی) طی یکی دو مرحله پیگیر این موضوع از مسئولان کمیته ملی المپیک بوده است اما هیچ جوابی نگرفتیم. امیدوارم مسئولان کمیته به فکر باشند و هرچه زودتر تکلیف این مسئله را مشخص کنند. لازم باشد خودم هم موضوع را پیگیری می کنم چون نسبت به آن معترضم.

ساعی با اشاره به اهم فعالیت این روزهای کمیسیون ورزشکاران گفت: با توجه به اینکه ورزش کشور معطوف به آماده سازی ورزشکاران و تیم ها برای بازی های آسیایی است، فعالیت های ما هم به این موضوع مربوط می شود. البته هنوز رشته ها و ورزشکاران اعزامی به این بازی ها نهایی نشده اند اما به محض اینکه این اتفاق بیفتد، فعالیت های ما وارد فاز جدی تری خواهد شد.

رئیس کمیسیون ورزشکاران تاکید کرد: سرکشی از اردوی تیم ها، بررسی کیفیت این اردوها و نیازهای ورزشکاران و در کل ارزیابی وضعیت آنها برای انتقال به مسئولان بخش مهمی از فعالیت های ما طی ماه های آینده را شامل می شود. در واقع کمیسیون ورزشکاران رابطی است میان ورزشکاران و مسئولان ورزش و به همین دلیل است که در مورد غیبت نماینده ای از این کمیسیون در نشست های هیات اجرایی با توجه به مصوبه اساسنامه انتقاد و اعتراض دارم.

 

کد خبر 2299136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha