۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۳

جمشیدی در گفتگو با مهر:

بعثت پیامبر اکرم(ص) روز بزرگی برای تاریخ و بشریت است

بعثت پیامبر اکرم(ص) روز بزرگی برای تاریخ و بشریت است

همدان - خبرگزاری مهر: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص)، روز بزرگی برای تاریخ و بشریت است .

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر مبعث را تجلی بخش اسلام و معنویت و کمال دین معرفی کرد و اظهار داشت: مبعث ایستگاه تشیع برای بارور شدن از توشه الهی است و بر این مبنا باید رسالت نبوی در این روز تبیین شود.

وی افزود: مبعث رسول اکرم(ص) بارقه امیدی در دل مومنان و مایه یاس دشمنان اسلام است چرا که در این روز مهربانی دین مبین اسلام به اثبات رسید و پیامبر عظیم الشانی در این زمینه برگزیده شد.

جمشیدی بر لزوم برگزاری همایش های تبیینی در راستای بعثت پیامبر(ص) تاکید کرد و گفت: تاکید و تبیین جایگاه نبوت به نوعی تبیین کننده جایگاه ولایت بوده و زمینه ساز ظهور مهدی(عج) است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه بعثت پیامبر اکرم (ص) سرآغاز راهی شد تا انسان از شرک، بی عدالتی، تبعیض، جهل و فساد بیرون آمده و به سوی توحید، معنویت، عدالت و کرامت حرکت کند، بیان داشت: مبعث نبوی با نهضت معنوی آغاز شد و انقلابی در عالم بشری ایجاد کرد که هنوز دامنه آن ادامه دارد.

جمشیدی ادامه داد: سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص)، روز بزرگی برای تاریخ و بشریت است و واقعه بعثت، جایگاه ویژه ای در فرهنگ مسلمانان دارد و بعثت درحقیقت، نقطه آغازین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه نخستین و اساسی ترین هدف بعثت پیامبران، دعوت به توحید و یکتاپرستی و نفی هرگونه شرک و طاغوت است، بیان داشت: هدف دیگر بعثت پیامبران، اصلاح فرد و جامعه در تمام جنبه ها است و در زمینه اصلاح اجتماعی، مهم ترین کار پیامبران الهی را می توان از میان بردن ارزش های جاهلی و کاذب و معیارهای نادرست و جایگزینی ارزش های الهی دانست.

 

کد خبر 2299174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha