۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۰۴

اجلاس رادیو و تلویزیون‌های اسلامی

مستند «کشتار مسلمانان میانمار» در بازار فیلم‌ اسلامی پرفروش شد

مستند «کشتار مسلمانان میانمار» در بازار فیلم‌ اسلامی پرفروش شد

مسئول غرفه «میثاق» در بازار فیلم اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی مستندی درباره کشتار مسلمانان در میانمار را پرمخاطب ترین مستند پنجمین بازار فیلم اسلامی تا به امروز دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا مجیدی مسئول غرفه مرکز فرهنگی میثاق واقع در پنجمین بازار فیلم اسلامی درباره فعالیت های این مرکز اظهار کرد: این مرکز در زمینه تولید مستند فعالیت می کند و با توجه به آغاز فعالیتش از سال 73، قریب به بیست سال سابقه تولید دارد.

وی به آغاز فعالیت این موسسه با تولید مستند در زمینه جنگ بوسنی اشاره و تصریح کرد: اولین مستند این موسسه به وسیله سلیم زاده مسئول موسسه در زمینه جنگ بوسنی تولید شد که مورد استقبال مخاطبان هم قرار گرفت.

مسئول غرفه مرکز فرهنگی میثاق به مهم ترین آثار تولیدی ارایه شده این موسسه در پنجمین بازار فیلم اسلامی اشاره و تاکید کرد: امسال با دو مستند مهم به پنجمین بازار فیلم اسلامی آمده ایم که اولین مستند با عنوان تمدن سرزمین سوخته است و اختصاص به آثار مخرب استفاده از سلاح های شیمیایی در جنگ های مختلف دارد.

مجیدی ادامه داد: مستند دوم که از اهمیت بیشتری هم برخوردار است «سرزمین مادری» نام دارد که ویژه کشتار مسلمانان در کشور میانمار است و مورد استقبال گسترده بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

وی در پایان در خصوص برنامه های این موسسه در زمینه تولید مستندهای آینده گفت: مستندهایی که در دست تهیه داریم، بیشتر به بحران سوریه و حضور گروه های تکفیری در منطقه اشاره دارد که به زودی تهیه و منتشر می شود.

هفتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی‌ با شرکت شبکه‌ها و موسسه‌های عضو از 35 کشور جهان‌، چهارم تا ششم خرداد ماه در تهران برگزار می‌شود و همزمان با آن پنجمین جشنواره اتحاد‌ (جشنواره تولیدات اعضای اتحادیه)، پنجمین بازار فیلم اسلامی و چهارمین نمایشگاه تجهیزات و فناوری رسانه برگزار خواهد شد.

کد خبر 2299734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha