۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۶

یوتسا ست‌کوویچ:

لیگ جهانی میدان آماده‌سازی ایران برای مسابقات قهرمانی جهان است

 لیگ جهانی میدان آماده‌سازی ایران برای مسابقات قهرمانی جهان است

سرمربی پیشین تیم‌های نوجوانان و جوانان والیبال ایران با اشاره به حضور تیم کشورمان در لیگ جهانی گفت: تیم ملی والیبال ایران باید در رقابت های لیگ جهانی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان آماده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون والیبال، یوتسا ست‌کوویچ ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: تیم ملی والیبال ایران سال سختی در پیش دارد. والیبال ایران در سطح بالایی قرار دارد که در این سطح ده تا دوازده تیم حضور دارند که هر تیمی می‌تواند تیم‌های دیگر را شکست بدهد.

وی ادامه داد: ایران در دوره‌ای طولانی به تدریج پیشرفت کرده است اما حالا در شرایطی بسیار سخت قرار گرفته است و ممکن است در گروه خود در لیگ جهانی اول شود یا چهارم. به اعتقاد من والیبال ایران توانایی این را دارد که در رده نخست والیبال جهان قرار بگیرد اما در راه رسیدن به این هدف ممکن است گاهی نتایج بدی هم به دست بیاید.

سرمربی پیشین تیم جوانان کشورمان افزود: ایران باید به دنبال این هدف باشد که در مسابقات قهرمانی جهان بهترین نتایج را به دست بیاورد و لیگ جهانی فقط رقابتهایی برای رسیدن تیم ملی به آمادگی است. البته لیگ جهانی بسیار مهم است. اما بسیار سخت است که یک تیم در همه رقابتها نتایج خوبی کسب کند.

ست کوویچ گفت: والیبال ایران در رده‌های نوجوانان و جوانان هم شرایط خوبی دارد و محمد وکیلی و فرهاد نفرزاده انتخاب‌های خوبی از سوی آقای داورزنی بودند. آنها دستیاران من در مسابقات نوجوانان جهان در سال 2007 در مکزیک بودند. والیبال ایران در سطح بالایی قرار دارد و برای باقی ماندن در این سطح باید بازیکنان زیادی در این رده‌ها ساخته شوند.

سرمربی اسبق تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران خاطرنشان کرد: اسلوبودان کواچ از 18 سالگی به مدت شش سال در تیم من بازی می‌کرد. او روحیه جنگنده‌ای دارد و این برای بازیکنان بزرگ بسیار مهم است که چیزی به آنها انگیزه بدهد.
ایران در حال حاضر به یک مربی مانند بوبو نیاز دارد و او می‌تواند والیبال این کشور کمک زیادی کند.

کد خبر 2299960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha